20140228

【和訳】Hard-Fi - Hard To Beat

(アルバム"Stars of CCTV"より)

3枚目のシングル。この曲で人気に火がついた感じで、バンドのお気に入りだそうです。F1のレッドブルがよくラウンジでHard-Fiを流してて、ハイライト映像でこの曲を使ったこともあった。

I Like Musicでのアーチャーのインタビューより。

Hard to Beatはかなり盛り上がる。昨日はブリストルにいて、ツアーが終わるまで喉が持つかどうか不安だったんだけど、観客が歌ってくれたから助かったよ。だけどやってて一番楽しいのは"Unnecessary Trouble"かもしれない。毎回笑えるからね。Living for the Weekendがラストナンバーで、これもエネルギッシュな曲だけど、昨日の盛り上がりを見る限り、これからはHard To Beatだね。



I've seen you darling, seen you hanging round town
You in a short skirt, shining eyes of deep brown
You had a dirty look, you caught me on your hook
Turn up the thermostat, I want to see you sweat
君を見かけたよ ダーリン
街を歩いてる君を見たことがある
ミニスカートを履いて
深い茶色の瞳を輝かせて
ヤラしい見た目で 俺を引っ掛けた君
暖房を上げてよ
汗をかいた君が見たい

Oh yeah, girl, you've got something I like...
君って何となく良い感じだよね

I walked right over, said hi, how ya doin'?
You smiled at me and girl you tore right through me
I said come on let's dance, we've got to take our chance
You whispered in my ear, you wanna get out of here
俺は君に歩み寄って 声をかけた
「やあ 調子はどう?」
君は俺に微笑みかけて
俺をまっぷたつに引き裂いた
俺は言った
「なあ 踊ろうよ
こんな機会は滅多にないよ」
君は俺の耳元に囁きかけた
「抜け出したいの」

Can you feel it? Rocking the city
Ah yeah, straight out of nowhere-ness
Like a fist, can't resist you, oh no
I tell you something
感じるかい?
街を揺さぶってる
"どこでもない"感覚から飛び出そう
拳を突き上げるように
君を拒めない
伝えたいことがあるんだ

You know I love ya, just wanna touch ya
Stand up, knock me right off my feet
Hard to beat
Hard to beat
Hard to beat
君を愛してるんだ
君に触れたいんだ
立ち上がって 俺の足元をさらって
この上なく素敵な君

Let's spend the night, spend the night together
Heart beating so fast, as you take my shirt off
This girl I saw round town, well now she's going down
Stuck on a losing streak, I think you've turned it round
この夜を一緒に過ごそうよ
君にシャツを脱がされて
心臓が早鐘を打つ
街で見かけただけの女の子が
今 下へと身を屈めてる
敗北の連続に夢中な俺を
君がひっくり返してくれるのかな

Oh yeah, girl, you've got something I like...
君って何となく良い感じだよね

Read all about it, have you heard the latest?
Boy in a band dates a hollywood actress
But baby, you and me, we came up from the street
No time to hesitate, we've got to push our weight
ニュースは一通り読んだよ
最新の情報を知ってる?
バンドマンがハリウッド女優とデートしてるってさ
だけどベイビー
君と俺はストリート出身
躊躇う暇はない
俺たちの力を思い知らせてやろう

Can you feel it? Rocking the city
Ah yeah, straight out of nowhereness
Like a fist, can't resist you, oh no
I tell you something
感じるかい?
街を揺さぶってる
"どこでもない"感覚から飛び出そう
拳を突き上げるように
君を拒めない
伝えたいことがあるんだ

You know I love ya, just wanna touch ya
Stand up, knock me right off my feet
Hard to beat
Hard to beat
Hard to beat
君を愛してるんだ
君に触れたいんだ
立ち上がって 俺の足元をさらって
この上なく素敵な君

Goodness
No, I've never known a night like this
Can't believe it, you're so hard to beat
Hard to beat
最高だな
こんな夜は初めてだよ
信じられない
君ってこの上なく素敵だ

Drive me crazy, my beautiful baby
Let's spend the whole day right here together
俺を夢中にしてよ 美しい彼女
一日中 ここで一緒に過ごそうよ

You know I love ya, just wanna touch ya
Stand up, knock me right off my feet
Hard to beat
Hard to beat
Hard to beat
君を愛してるんだ
君に触れたいんだ
立ち上がって 俺の足元をさらって
この上なく素敵な君

Oh yeah, girl, you've got something I like...
Oh yeah, girl, you've got something I like...
君って何となく良い感じだよね
Categories:

0 comments:

コメントを投稿