20151017

【和訳】The Vaccines - Aftershave Ocean

(アルバム"Come of Age"より)

You have been struggling to see actuality
Actually, it doesn't surprise me
And you were in wov frozen to the core
I'm not wearing anything awful
君は なかなか現状を把握できずにいて
実のところ それについては驚かない
そして君は WOVを着て 芯まで凍えてた
僕はそんな酷い恰好はしたくない

But you are pulling the wool over, wouldn't you rather know
That I am overindulging you, it's so easy though
けれど君は 僕の目を眩まそうとしている
そんなことよりも 気付いてくれないか
君は僕に甘やかされすぎている
僕にとっては ちっとも苦ではないけれど

You're coming up for air
Happier down there
In your aftershave ocean
Lies, difficult to face
Floating out in space
In your aftershave ocean
君は酸素を求めて浮上する
自分だけのアフターシェーブの海に
沈んでいる方が幸せなのに
嘘に向き合うのは難しい
宇宙へ漂い出る
アフターシェーブの波に揺られて

I could be talking out of line, you could put me straight
And I'd say I don't understand you
You'd say "Oh, ignorance is bliss, come give me a kiss
Come give me a piece of your mind"
僕が不適切な発言をする
すると君は僕の誤りを訂正する
そして僕は君を理解できないと食いかかる
君は応える
「無知って幸せね
さあ キスして
好きなだけ文句を言ってちょうだい」

But you are pulling the wool over, wouldn't you rather know
That I am overindulging you, it's so easy though
けれど君は 僕の目を眩まそうとしている
そんなことよりも 気付いてくれないか
君は僕に甘やかされすぎている
僕にとっては ちっとも苦ではないけれど

You're coming up for air
Happier down there
In your aftershave ocean
君は酸素を求めて浮上する
自分だけのアフターシェーブの海に
沈んでいる方が幸せなのに

I get water up my nose
I have to dry my clothes
In your aftershave ocean
鼻に水が入ってしまった
僕は服を乾かさなきゃならない
君のアフターシェーブの海の中で

Lies, difficult to face
Floating out in space
In your aftershave ocean
嘘に向き合うのは難しい
宇宙へ漂い出る
アフターシェーブの波に揺られて

You're coming up for air
Happier down there
In your aftershave ocean
君は酸素を求めて浮上する
自分だけのアフターシェーブの海に
沈んでいる方が幸せなのに
Categories:

0 comments:

コメントを投稿