20151113

【和訳】Misterwives - Queens

(アルバム"Our Own House"より)

Stoop livin' was a heaven that we fit in
Summer sun, we would run far away from our fears
Waiting for the train in the winter
Couldn't hide and our trees were froze in tears
品位を落とした人生が 馴染み深い天国だった
夏の太陽
冬の列車を待ちながら
不安から遥か遠くへ逃げても
存在を隠すことはできず
わたしたちの林は 泣きながら凍えていた

Mama said she'd always keep us warm
Roof over our head, even though it was torn
どんな時もわたしたちを温めると ママは言った
実際には引き裂かれていたけれど それでも
わたしたちの住処であることは変わらないと

My Queens is a queen
Not talking bright lights and shiny things
But we always made it work
Building castles out of dirt
My home is a throne
Not very pretty, but tough as stone
And we always made it work
No matter how much it did hurt
わたしの女王様はね
明るい光や輝かしいものについて語ることはない
でもわたしたちはいつだって成果を上げてきた
泥の中からお城を建てた
わたしの家は 王座
すごく美しいわけじゃない
でも石みたいに強い
そしてわたしたちは いつだって成果を上げてきた
どれほど辛い仕事でも

Bought my first keys at fifteen
Not for a car, play my songs at every shitty drive wall
Big dreams in the biggest city
She don't care if you ever make it far
15歳で初めて自分の鍵を作った
それは車の鍵じゃない
退屈なドライブに わたしの音楽を流せるわけじゃない
大きな街にある大きな夢
どれ程うまくやれるかなんて 彼女は気にしない

Mama said, "Don't ever lose sight
Stay true to your voice inside."
ママは言った
「視野を失わないでね
心の声に正直であってね」

My Queens is a queen
Not talking bright lights and shiny things
But we always made it work
Building castles out of dirt
My home is a throne
Not very pretty, but tough as stone
And we always made it work
No matter how much it did hurt
わたしの女王様はね
明るい光や輝かしいものについて語ることはない
でもわたしたちはいつだって成果を上げてきた
泥の中からお城を建てた
わたしの家は 王座
すごく美しいわけじゃない
でも石みたいに強い
そしてわたしたちは いつだって成果を上げてきた
どれほど辛い仕事でも

But we all lift each other up
Learn to shake the demons off
Conquer all this world throws at us
Cause love is strong enough
でもわたしたちはみんな
お互いに支え合える
悪魔を振り払う術を模索できる
世界がわたしたちに向かって投げる
 あらゆるものを克服できる
だって愛には そんな強い力がある
Categories:

0 comments:

コメントを投稿