20180228

【和訳】ABBA - I Wonder (Departure)

(アルバム"The Album"より)

This park and these houses, old streets I have walked
Everything dear, will it be here
One day when I am returning?
My friends will get married, have children and homes
It sounds so nice, well-planned and wise
Never expecting surprises
この公園も この家々も
何度も歩いた この古い道々も
いつかわたしが戻ってくる時にも
懐かしい何もかもが ここに残っているかしら?
友達は結婚して 子どもを持ち 家庭を持つ
素敵でしょうね
計画的で 賢い生き方
予想外の驚きなど ひとつもない生き方

I wonder, it's frightening
Leaving now, is that the right thing?
I wonder, it scares me
But who the the hell am I if I don't leave it
I'm not a coward
Oh no, I'll be strong
One chance in a lifetime
Yes I will take it, it can't go wrong
どうかしら?
怖いわ
今ここを去ることが 正しいのかしら?
どうかしら?
怖いのよ
でも 不安を捨てられないわたしなんて
全然わたしらしくない
わたしは臆病者じゃない
そうよ わたし 強くなるの
人生で一度きりのチャンス
乗るわ
悪いことになるはずがないから

My friends and my family, this dull little town
Buses I've missed, boys that I've kissed
Everything old and familiar
友達と家族
この冴えない田舎町
乗り過ごしたバス
キスの相手になった男の子たち
何もかもが古く懐かしい

I wonder, it's frightening
Leaving now, is that the right thing?
I wonder, it scares me
But who the the hell am I if I don't leave it
I'm not a coward
Oh no, I'll be strong
One chance in a lifetime
Yes I will take it...
Yes I will take it, it can't go wrong
どうかしら?
怖いわ
今ここを去ることが 正しいのかしら?
どうかしら?
怖いのよ
でも 不安を捨てられないわたしなんて
全然わたしらしくない
わたしは臆病者じゃない
そうよ わたし 強くなるの
人生で一度きりのチャンス
乗るわ
悪いことになるはずがないから
Categories:

0 comments:

コメントを投稿