20131111

【和訳】All Time Low - The Irony of Choking on a Lifesaver

(アルバム"Don't Panic"より)



Stop fucking around with my emotions
I like you better when you’re numb
I’m sick and tired of false devotion
Devote yourself to moving on
Or suck it up and let it go
But you’re always out to get me
僕の感情に口出しするなよ
鈍感なときの君の方がよっぽどマシだ
間違ったものを信じ込むのはもう嫌だ
ひとりで先に進めばいい
つべこべ言わずに放してくれたらいいのに
君はいつだって僕について来ようとする

You’re the snake hidden in my daffodils
When I’m picking flowers
That’s just my luck these days
Why can’t you just be happy for me?
You’re the brake lines falling
As my car swerves off the free way
It kind of feels like sabotage
Why can’t you just be happy for…
Why can’t you just be happy for me?
君は僕が花を摘んでいるそばで
ラッパズイセンの茂みに身を隠すヘビ
この頃はホントについてない
ありのままの僕を認める気はないわけ?
君は高速道路から外れた途端に現れるブレーキライン
さながら妨害行為
ありのままの僕を認める気はないわけ?

You think your opinions make you savvy
Your running mouth falls on deaf ears
You say you’re winning cos you’re laughing
Well I’m crying crocodile tears
Just suck it up and let it go
But you’re always out to get me
君は君の意見こそが何よりも正しいと信じて
不自由な耳に向かって口を動かし続ける
笑顔でいられる君こそが勝者だと言う
僕の涙はニセモノだけどね
つべこべ言わずに放してくれたらいいのに
君はいつだって僕について来ようとする

You’re the snake hidden in my daffodils
When I’m picking flowers
That’s just my luck these days
Why can’t you just be happy for me?
You’re the brake lines falling
As my car swerves off the free way
It kind of feels like sabotage
Why can’t you just be happy for…
Why can’t you just be happy for me?
君は僕が花を摘んでいるそばで
ラッパズイセンの茂みに身を隠すヘビ
この頃はホントについてない
ありのままの僕を認める気はないわけ?
君は高速道路から外れた途端に現れるブレーキライン
さながら妨害行為
ありのままの僕を認める気はないわけ?

Categories:

0 comments:

コメントを投稿