20131111

【和訳】All Time Low - Lost in Stereo

(アルバム"Nothing Personal"より)





*bubblegum smile =「弾ける笑顔」と訳した。笑顔が可愛いという意味。

She works for the weekend
Mix tape of her favorite bands
Tearing up the radio
Lost in the stereo’s sound
週末になれば、彼女はいそいそと
ラジオから大音量で流れる
お気に入りのバンドのミックステープを作って
ステレオの音に夢中になる

She’s trouble in a tank top
Pretty little time bomb
Blowing up
Take you down
Living in the radio
Lost in the stereo’s sound
彼女はタンクトップを着た問題児
爆発寸前の小さな時限爆弾を抱えて
ラジオを住処に
ステレオの音に夢中になる

She’s dancing alone
I’m ready to go
But she’s so lost in stereo, lost in stereo
She’s out of control
So beautiful in stereo, lost in stereo
And I’ve been waiting so long
But she’ll never know
I’m losing hope
Cos she’s so lost in stereo
彼女はひとり踊りまわる
僕は準備万端なのに
彼女はステレオに夢中
無我夢中の彼女は
美しいほどステレオに夢中
僕は待ち続けているのに
彼女はいつまで経っても気付かない
希望が萎んでいく
ステレオに夢中な彼女の目の前で

Shakedown on a Saturday
Sit back gotta catch my breath
Cos every time I see her
Know she’s gonna take it back somehow
腕慣らしの日曜日
落ち着いて、深呼吸しよう
だって彼女の姿を見るたびに
どうしても引き付けられてしまう

Tattoos and a switchblade attitude
Snakebite heart with a *bubblegum smile
Sex in stereo
Don’t turn the radio dial
タトゥーまみれの肌
飛び出しナイフみたいな態度
ヘビに噛まれて傷を負った心
弾ける笑顔
ステレオの中でセックス
ダイアルはこのまま、回さないで

She’s dancing alone
I’m ready to go
But she’s so lost in stereo, lost in stereo
She’s out of control
So beautiful in stereo, lost in stereo
And I’ve been waiting for so long
But she’ll never know
I’m losing hope
Cos she’s so lost in stereo
彼女はひとり踊りまわる
僕は準備万端なのに
彼女はステレオに夢中
無我夢中の彼女は
美しいほどステレオに夢中
僕は待ち続けているのに
彼女はいつまで経っても気付かない
希望が萎んでいく
ステレオに夢中な彼女の目の前で

And I’m just like cellophane
Cos she sees right through me
I know she’s glitter and gold
And that’s just the price I pay
When I don’t even know her name
She’s slipping away
ぺらぺらのセロファンになったみたいな気分
だって彼女は僕の存在に気付かない
彼女はぴかぴかのグリッター
だからこんな仕打ちも仕方ない
まだ名前も知らないのに
彼女はまた僕の手をすりぬけていく

She works for weekend
Mix tape of her favorite bands
Tearing up the radio
Lost in the stereo’s sound
彼女はタンクトップを着た問題児
爆発寸前の小さな時限爆弾を抱えて
ラジオを住処に
ステレオの音に夢中になる

She’s dancing alone
I’m ready to go
But she’s so lost in stereo, lost in stereo
She’s out of control
So beautiful in stereo, lost in stereo
And I’ve been waiting for so long
But she’ll never know
I’m losing hope
Cos she’s so lost in stereo
彼女はひとり踊りまわる
僕は準備万端なのに
彼女はステレオに夢中
無我夢中の彼女は
美しいほどステレオに夢中
僕は待ち続けているのに
彼女はいつまで経っても気付かない
希望が萎んでいく
ステレオに夢中な彼女の目の前で
Categories:

1 件のコメント: