20131111

【和訳】All Time Low - Too Much

(アルバム"Nothing Personal"より)



I admit I miss seeing your face babe
And being alone is starting to take its toll
I’m cold and it’s getting old
白状するよ
君の顔が見たくてたまらない
ひとりで過ごす日々は、死ぬほど苦しい
寒さの中、記憶は古くなっていくだけ

I admit I should’ve made some change
We were so smothered in love
We didn’t have a chance to come up for air
白状するよ
自分を変えるべきだった
僕らは息もできないほど愛に飲み込まれていた
外に出て新鮮な空気を吸うこともできないほど

What a waste
Where did the time go?
Where did out minds go?
I don’t know
What’s this place?
Where did out home go?
We won’t know
I don’t know
もったいないね
いつの間に、こんなに時間が経ってしまったの?
僕らの心はどこに行った?
分からない
ここはどこ?
僕らの家はどこに行った?
きっと分からない
僕には分からない

Too much of anything is too much
And too much of love can be too much
We had too much time, too much us
So we fought like tomorrow was promised
何かが多すぎるということは、つまり、多すぎるということで
愛が多すぎるということは、つまり、重たすぎるということで
ありあまるほどの時間があった
ありあまるほどの僕らがいた
だから明日が約束されたものと信じ込んで
思いっきり喧嘩した

I admit I’m still watching the days go by
And sleeping alone is starting to break me down
It’s cold but I should’ve known
白状するよ
今もこんな日々に集中できずにいる
ひとりで眠る夜が、僕をだめにしてしまう
ここは寒いよ、でも、もっと早く気付いておくべきだった

I admit I made a few mistakes babe
We were so caught up in love
We didn’t have a chance to come up for air
白状するよ
たしかに僕はいくつか過ちを犯した
僕らはどうしようもなく愛に囚われていた
外に出て新鮮な空気を吸うこともできないほど

What a waste
Where did the time go?
Where did out minds go?
I don’t know
What’s this place?
Where did out home go?
We won’t know
I don’t know
もったいないね
いつの間に、こんなに時間が経ってしまったの?
僕らの心はどこに行った?
分からない
ここはどこ?
僕らの家はどこに行った?
きっと分からない
僕には分からない

Too much of anything is too much
And too much of love can be too much
We had too much time, too much us
So we fought like tomorrow was promised
何かが多すぎるということは、つまり、多すぎるということで
愛が多すぎるということは、つまり、重たすぎるということで
ありあまるほどの時間があった
ありあまるほどの僕らがいた
だから明日が約束されたものと信じ込んで
思いっきり喧嘩した

I need to find a reason to feel
Like everything was meant to be let go
Take it slow
Cos I can’t be my own
いつか失ってしまうものだったんだと
納得できる理由がほしい
ゆっくりやろうよ
だって、ひとりきりには耐えられない

Too much of anything is too much
And too much of love can be too much
We had too much time, too much us
So we fought like tomorrow was promised
何かが多すぎるということは、つまり、多すぎるということで
愛が多すぎるということは、つまり、重たすぎるということで
ありあまるほどの時間があった
ありあまるほどの僕らがいた
だから明日が約束されたものと信じ込んで
思いっきり喧嘩した
Categories:

0 comments:

コメントを投稿