20141111

【和訳】Busted - All The Way

(アルバム"Busted"より)

It happens every time
You’ve given me this sign
We start to get it on
But then you stop me
You know I’ve had it up to here
You need to be more clear
Cos you’re the one that left me here
So take me
いつも同じことが起こる
君が例の合図を送ってくる
僕らはお楽しみを始める
なのにそこで 君が僕に静止をかける
あと少しって所まで盛り上げたくせに
もっと分かりやすく教えてほしい
だって 僕をここに残らせたのは 君だろ
だったらちゃんと選んでよ

Cos you said that you would
But then you changed your mind
How could you do this to me?
It’s just so unkind
And it’s cruel if you say
That you’ll go all the way
I can’t wait for the day
That you don’t change your mind
だって その気だって言ったくせに
君はすぐに気を変える
どうしてこんなことするの?
こんなの不親切だ
最後まで行くって言うのは
ずるいと思う
君の気が変わらない日が来るのが
待ち遠しいよ

You’ve got to understand
Things are getting out of hand
You can’t just leave me sitting here unseen to
You know I don’t know what to do
Or how long to wait for you
You said you needed time
So I won’t rush you
もう状況は手に負えなくなってるって
理解してもらいたい
誰にも見つからないようにじっと
ここで待ってるのにも限界がある
どうしたらいいか分からない
どれだけ君を待てばいいのかも分からない
時間が必要だと 君が言ったから
急かすつもりはないけど

But you said that you would
But then you changed your mind
How could you do this to me?
It’s just so unkind
And it’s cruel if you say
That you’ll go all the way
I can’t wait for the day
That you don’t change your mind
でも その気だって言ったくせに
君はすぐに気を変える
どうしてこんなことするの?
こんなの不親切だ
最後まで行くって言うのは
ずるいと思う
君の気が変わらない日が来るのが
待ち遠しいよ

I’ll never let you down
I’ll always be around
When you need some one
To catch you when you fall down
Waiting here for you
If you decide you want to
僕は絶対に君を失望させない
僕はいつまでも君の傍にいる
転んだ時に抱きとめてくれる誰かが必要なら
僕がここで待ってるよ
そうしたいと 君が決めてくれたら

If you want me to stay
Then I’m only a phone call away
僕に泊まっていってほしいなら
電話一本で かけつけるよ

Cos you said that you would
But then you changed your mind
How could you do this to me?
It’s just so unkind
And it’s cruel if you say
That you’ll go all the way
I can’t wait for the day
That you don’t change your mind
君はその気だなんて言うけど
すぐに気が変わってしまう
どうしてこんなことするの?
こんなの不親切だ
意地悪だよね
君は最後まで行くって言うけど
僕は君の気が変わらない時が待ちきれない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿