20131111

【和訳】Jesse McCartney - Bleeding Love

(アルバム"Repulse"より)

Closed off from love I didn't need the pain
Once or twice was enough and it was all in vain
Time starts to pass before you know it you're frozen
恋愛とは距離を取ってきた
痛みなんて要らなかった
そんなものは一度か二度で十分で
結局はムダなものだった
月日が過ぎてゆき いつの間にか
心が凍り付いていた

Oh, but something happened for the very first time with you
My heart was melted to the ground found something true
And everyone’s looking round thinking I’m going crazy, baby
けれど君と出会って
初めて変化が起きた
本物の何かを見つけて
心が溶かされていった
みんなが僕を見守りながら
おかしくなったのかと心配してる

But I don't care what they say
I’m in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
You cut me open and I
けれど 他人の言葉なんて気にしない
僕は君に恋してるんだ
誰もが僕らを引き離そうとする
けれど誰も真実を知らない
血潮が止まり 動かずにいた心臓は
長い間 閉ざされてきた
君がそこに切れ目を入れて
そして僕は

I keep bleeding
Keep, keep bleeding love
I keep bleeding
You cut me open
愛があふれ出す
愛が止まらない
君が僕を切り開いた

Trying hard not to hear but they talk so loud
Their piercing sounds fill my ears try to fill me with doubt
Yet I know that the goal is to keep me from falling
聞かないようにしようとしても
大声で話す人々の声が
鋭い話し声が耳を満たして
僕を疑念で埋めようとする
僕を失敗から守ろうとしてるんだと
分かってはいても

Oh, but nothing's greater than the rush that comes with your embrace
And in this world of loneliness I see your face
Yet everyone around me thinks that I'm going crazy, maybe
ああ それでも
君に抱きしめられるときの喜びほど
すばらしいものはない
この孤独な世界で
見えるのは君の顔だけ
みんなにおかしいと思われても

But I don't care what they say
I'm in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
You cut me open and I
他人の言葉なんて気にしない
僕は君に恋してるんだ
誰もが僕らを引き離そうとする
けれど誰も真実を知らない
血潮が止まり 動かずにいた心臓は
長い間 閉ざされてきた
君がそこに切れ目を入れて
そして僕は

I keep bleeding
Keep, keep bleeding love
I keep bleeding
You cut me open
愛があふれ出す
愛が止まらない
君が僕を切り開いた

And it's draining all of me
Oh they find it hard to believe
I'll be wearing these scars
For everyone to see
僕の全てが溢れ出る
他人には理解しがたい事でも
僕はこの傷跡を背負っていく
人々の目にさらして生きていく

'Cause I don't care what they say
I'm in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
Oh, you cut me open and I
他人の言葉なんて気にしない
僕は君に恋してるんだ
誰もが僕らを引き離そうとする
けれど誰も真実を知らない
血潮が止まり 動かずにいた心臓は
長い間 閉ざされてきた
君がそこに切れ目を入れて
そして僕は

I keep bleeding
Keep, keep bleeding love
I keep bleeding
You cut me open
愛があふれ出す
愛が止まらない
君が僕を切り開いた

0 comments:

コメントを投稿