20131111

【和訳】Franz Ferdinand - Bullet

(アルバム"Right Thoughts, Right Words, Right Action"より)

これまで棒立ちポーカーフェイスだったボブさんが今作ではよく動いております!!!

Live on Letternan


*yellow
臆病な、嫉妬深い

While I’m away
You can let the mouse go down on you
Let the mouse do what I’d do
If I was there
But you’d better explain
That I have vendetta in my narrow bones
And a vindictive eye
Of my jealousy I have no control
No control
僕がそばにいられないときには
ねずみを使い走りにすればいい
僕がそばにいたら やりそうなことを
ねずみに頼めばいい
だけどちゃんと説明するんだよ
僕は骨の髄まで
血の復讐に満ちているって
執念深い眼を持っているって
嫉妬に狂って
自制を失ってしまうって

I’ll never get your bullet out of my head now
How can I get your bullet out of my head now
I have no control
But I try
Yes I try
君が撃ち込んだ弾丸を
この頭から抜き取る気はない
君が撃ち込んだ弾丸を
この頭から抜き取るなんて
ありえないよ
自制が効かない
だけど やってみるよ
やるだけやってみるよ

So I’d better explain that I have a
Red vendetta in my narrow bones
A wicked indicative eye
Of my *yellow jealousy I have no control
No control
説明しておいた方がよさそうだね
僕は骨の髄まで
血の復讐に満ちている
邪悪で執念深い眼を持っていて
臆病な嫉妬に狂って
自制を失ってしまう

I’ll never get your bullet out of my head now
How can I get your bullet out of my head now
I have no control
But I try
Yes I try
君が撃ち込んだ弾丸を
この頭から抜き取る気はない
君が撃ち込んだ弾丸を
この頭から抜き取るなんて
ありえないよ
自制が効かない
だけど やってみるよ
やるだけやってみるよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿