20131111

【和訳】Jonas Brothers - I Am What I Am

I Am What I Am
It’s About Time
Jonas Brothers

I am what I am
I can’t help myself
And if you don’t like it
Get with somebody else
I’ll never change my ways
It’s not a phase
This is how it is
And this is how it’s gonna stay
Because
これがありのままの僕
どうすることもできない
だから気に入らないなら
別の誰かを見つければいい
生き方を変えるつもりはない
月みたいに変化も起こらない
これがあるがままの形で
この形のまま、いつまでも変わらない

I am what I am
I know what I’m not
I’m not the type of guy
That doesn’t know how good he’s got it
And I won’t back down
Won’t come around saying that I changed
Cos that’s not how it’s going down
だってこれがありのままの僕で
僕らしくない僕にはなれないから
僕は自分の本当の魅力に気付かないほど
バカな男じゃないし
あとになって後悔して
「僕は変わった」なんて言うこともない
だってそんなことは絶対にありえない

And I know
Wherever I go
I know where I stand
I am what I am
I am what I am
どんな場所へ行っても
自分の立ち位置は知っている
これがありのままの僕

I am what I am
What can I say
I’m gonna be this way
Right up until my dying day
Because that’s how it goes head to my toes
And if it doesn’t show
Well I just had to let you know
Because
これがありのままの僕
他に言葉が見つからないよ
僕はこのまま
いつか死ぬ日まで、変わらない
だってつむじからつま先まで、これがあるがままの僕だから
まだ分からないっていうなら
ちゃんと教えてあげなくちゃね

I am what I am
And nobody else
And if you’ve got a problem
Better take it somewhere else
Because I can’t turn back
I’m on the right track
And if you think you know
Well then you better check your facts cos
だってこれがありのままの僕で
他の誰でもないから
ダメだと思うなら、別をあたってよ
だって僕はあとになって引き返したりしない
正しい道を突き進むだけ
本当に分かっているというなら
ちゃんと事実を照らし合わせてみてよ

And I know
Wherever I go
I know where I stand
I am what I am
I am what I am
どんな場所へ行っても
自分の立ち位置は知っている
これがありのままの僕

Oh can’t you see I’m just being me?
I can’t be you
And I don’t wanna be
Don’t try to get inside my head
Cos what you see is what you get
ねえ、分からない?
僕は僕でしかない
君にはなれないし、なりたくない
だから僕の考えに口出ししないで
見えるままの

Categories:

0 comments:

コメントを投稿