20131111

【和訳】Paolo Nutini - White Lies

(アルバム"These Streets"より)

*white lies = 罪のない嘘



There's a heart on the line
And it rests with your eyes
Please don't fade and please don't cry, coz it's all white lies
Take a chance and watch it fall, grab too much and lose it all
Now I've lost my disguise, it was all white lies
君の眼差しに宿る
どっちつかずな思い
消えてしまわないで
どうか泣かないで
すべては罪のない嘘
掴んだ好機は不運に変わり
欲張りすぎてすべてを失う
そして僕は仮面を失った
すべては罪のない嘘だった

Stay here, lie with me, oh lo-fi, lonely sighs
I will roam lost but never alone, hide with me, hide
ここにいて
僕の隣に寝そべって
ローファイ
寂しいため息
当てもなくさ迷い 迷子になっても
孤独にならずに済むように
僕についてきておくれ
一緒に身を隠そう

Would it help if I tried, or has it sailed and passed me by
First love grows and then it dies, and it's all white lies
努力すればどうにかなるものなのだろうか?
それとも時期は既に手遅れになってしまったのだろうか
初恋は大きく育ち
そして死んでいく
すべては罪のない嘘

Stay here, lie with me, oh lo-fi, lonely sighs
I will roam lost but never alone, hide with me, hide
ここにいて
僕の隣に寝そべって
ローファイ
寂しいため息
当てもなくさ迷い 迷子になっても
孤独にならずに済むように
僕についてきておくれ
一緒に身を隠そう

Now you move with the tide, and I've heard you've found peace of mind
And now I know that life's design moves around white lies, white lies
White lies, white lies
君は流れに身を任せ生きることを決めた
ようやく安らぎを見つけたらしいね
人生というものは
罪のない嘘を取り巻いて紡がれていく
すべては罪のない嘘
Categories:

0 comments:

コメントを投稿