20131111

【和訳】Billy Joel - Uptown Girl

(アルバム"An Innocent Man"より)



Uptown girl
She’s been living in her uptown world
I bet she never had a backstreet guy
I bet her mama never told her why
I’m gonna try for an uptown girl
She’s been living in a white bread world
As long as anyone with hot blood can
Now she’s looking for a downtown man
And that’s what I am
アップタウン・ガール
アップタウンの世界で生きてきた女の子
バックストリートの男とは縁がない
黙ってママの言いつけに従うだけ
アップタウン・ガールを手に入れたい
あの子は白いパンの世界で生きてきた
周りが必死に閉じ込めてきた
でもあの子はダウンタウンの男がほしいってさ
それが僕だよ

And when she knows what she wants from her time
And when she wakes up and makes up her mind
あの子が人生に求めるものに気付いたら
あの子が目を覚まして覚悟を決めたら

She’ll see I’m not so tough
Just because I’m in love with an uptown girl
You know I’ve seen her in her uptown world
She’s getting tired of her high class toys
And all the presents from her uptown boys
She’s got a choice
僕がそんなに強い男じゃないって気付くだろう
だって僕はアップタウン・ガールに恋をした
アップタウンの世界であの子に出会った
アップタウンの男の子がくれる贈り物にも
高価なおもちゃにもうんざりしていた
だからあの子は心を決めたんだ

Uptown girl
You know I can’t afford to buy her pearls
But maybe someday when my ship comes in
She’ll understand what kind of guy I’ve been
And then I’ll win
アップタウン・ガール
真珠のネックレスなんか買ってあげられない
でもいつかきっと波に乗れるようになれば
僕の実力を理解してくれるはず
そのとき勝利は僕のものになる

And when she’s walking she’s looking so fine
And when she’s talking she’ll say that she’s mine
歩いているだけでもすてきな彼女
そして口を開けば こう言ってくれる
彼女は僕のものだって

She’ll say I’m not so tough
Just because I’m in love with an uptown girl
She’s been living in her white bread world
As long as anyone with hot blood can
And now she’s looking for a downtown man
That’s what I am
彼女は言うだろう
アップタウンの女に恋するなんて
僕はそんなに強い男じゃないって
あの子は白いパンの世界で生きてきた
周りが必死で閉じ込めてきた
でもあの子はダウンタウンの男を探してる
それが僕

Uptown girl
She’s my uptown girl
Don7t you know I’m in love with an uptown girl
アップタウン・ガール
あの子は僕のアップタウン・ガール
僕の恋人はアップタウン・ガール

0 comments:

コメントを投稿