20141111

【和訳】ABBA - Thank You For The Music

(アルバム"Thank You For The Music"より)



I’m nothing special
In fact I’m a bit bore
If I tell a joke
You probably heard it before
But I have a talent
A wonderful thing
Cos everyone listens when I start to sing
I’m so grateful and proud
All I want is to sing it out loud
わたしはちっとも 特別な子じゃない
実は 少し退屈な子だったりする
冗談を言おうにも
誰もが聞き飽きたようなものしか知らない
でもわたしには才能がある
素晴らしい力がある
だってわたしが歌いだすと
みんなが耳を傾けてくれる
こみ上げる感謝の思いと誇り
そんな思いを大声で歌いたい

So I say
Thank you for the music
The songs I’m singing
Thanks for all the joy that’s bringing
Who can live without it?
I ask it all honestly
What would life be?
Without a song or a dance
What are we?
So I say
Thank you for the music
For giving it to me
だから言わせて
音楽をありがとう
わたしの歌う歌を ありがとう
もたらされる喜びを ありがとう
それなしで生きられる人などいるの?
本気で聞いてみたい
そんな人生だったら どうなってしまう?
歌やダンスがなければ
わたしたちは どうなっていた?
だから言わせて
音楽をありがとう
わたしに音楽をくれて ありがとう

Mother says I was a dancer before I could walk
She says I began to sing long before I could talk
I often wonder
How did it all start?
Who found out that nothing can capture a heart
Like a melody can
Whoever it was, I am your fan
母によると
わたしは歩き出す前からダンサーだった
母によると
わたしは言葉を話す前から歌っていた
よく考えることがある
始まりは何だった?
一体誰が発見したの?
どんな手を使っても
メロディーほど上手に
心を捕らえることはできない
誰であろうと
わたしはその人のファンよ

So I say
Thank you for the music
The songs I’m singing
Thanks for all the joy that’s bringing
Who can live without it?
I ask it all honestly
What would life be?
Without a song or a dance
What are we?
So I say
Thank you for the music
For giving it to me
だから言わせて
音楽をありがとう
わたしの歌う歌を ありがとう
もたらされる喜びを ありがとう
それなしで生きられる人などいるの?
本気で聞いてみたい
そんな人生だったら どうなってしまう?
歌やダンスがなければ
わたしたちは どうなっていた?
だから言わせて
音楽をありがとう
わたしに音楽をくれて ありがとう

I’ve been so lucky
I am the girl with the golden hair
I wanna sing it out to everybody
What a joy
What a life
What a chance
わたしは幸運だった
わたしは黄金の髪の女の子
すべての人に向けて歌いたい
喜びとは何か
人生とは何か
チャンスとは何か

Thank you for the music
The songs I’m singing
Thanks for all the joy that’s bringing
Who can live without it?
I ask it all honestly
What would life be?
Without a song or a dance
What are we?
So I say
Thank you for the music
For giving it to me
音楽をありがとう
わたしの歌う歌を ありがとう
もたらされる喜びを ありがとう
それなしで生きられる人などいるの?
本気で聞いてみたい
そんな人生だったら どうなってしまう?
歌やダンスがなければ
わたしたちは どうなっていた?
だから言わせて
音楽をありがとう
わたしに音楽をくれて ありがとう
Categories:

0 comments:

コメントを投稿