20131111

【和訳】The Band Perry - Miss You Being Gone

(アルバム"The Band Perry"より)

I wish I would have noticed sooner
All that crazy in your eyes
Do you practice in the mirror
On that tempting crooked smile
もっと早くに気付いていればよかった
あなたの目に潜む狂気に
興味をそそるその意地悪な笑顔
鏡の前で練習しているの?

Like the serpent in the garden
You came running back to me
Twice I ate that poison apple
It made me sick of being eve
I’ll admit I was wrong
楽園のヘビみたいに
あなたはまたわたしのところへ戻ってきた
これまで二度も毒りんごを食べさせられて
もうイヴの役目はうんざりなの
認めるわ、わたしは間違ってた

You said I’d miss you
Oh yes I do
Honey I miss you being gone
「きっと僕が恋しくなるよ」
あなたはそう言ったわね
そうね、恋しいわ
ここにいないでくれるあなたが恋しいわ

I saw the floozy you been wooing
On your ex best buddy’s arm
And I knew you’d soon be sinking back
Turning on the charm
まるで売春婦ね
昔の相方の腕にすがり愛を乞うあなた
でも落ち込んだかと思えばすぐにまた
別の誰かに魅力を振りまくのよ

Yeah well cupid ain’t a bruiser
In a tavern throwing darts
Do you think I walk around with a bullseye on my heart
Well I’ll admit that I was wrong
居酒屋でダーツを投げていたあのキューピッドは
乱暴者ではなかったけれど
まさかわたしが心にブルズアイをぶら下げているとでも思ったの?
認めるわ、わたしは間違ってた

I miss you like
Drama queens and cat fights and
Braces on prom night
I miss you like
Boy bands and cheap cologne
Our song and chaperones
And all the other things that I’ve outgrow
あなたのことが恋しいわ
多感な10代の日々と同じくらい
派手にやらかした喧嘩
プロムの夜にもらった花のブレスレット
あなたのことが恋しいわ
ボーイバンドと安っぽいケルン
ふたりの思い出の曲とシャペロン
成長した今では取り戻せない
過去のすべてが懐かしいわ

Well you know you’ve got the mojo
But it ain’t working me no more
And I swear I won’t be checking you out
When you walk out my door
I’ll admit that I was wrong
あなたには麻薬みたいなものがある
でもわたしには二度と効かないわ
あなたがわたしの家から出て行ったら
もう二度とあなたの姿を探さない
認めるわ、わたしは間違ってた

You said I’d miss you
And boy you got issues
Honey I miss you being gone
Being gone
Being gone
Thank God you’re gone
「僕が恋しくなるはずだよ」
あなたはそう言ったわね
あなたの言い分は分かるわ
ハニー、あなたが恋しいわ
ここにいないでくれるあなたが恋しいわ
神様ありがとう
やっとあなたはいなくなってくれた

Categories:

0 comments:

コメントを投稿