20131111

【和訳】The Pretenders - I'll Stand By You

(アルバム"Last of the Independents"より)

Why you look so sad?
Tears in your eyes
Come on and come to me now
Don’t be ashamed to cry
Let me see you through
Because I’ve seen the dark side too
なぜそんなに悲しそうにしているの?
目に涙をいっぱい溜めて
ほら わたしを頼って来てよ
泣くのを躊躇わないで
思いをさらけだして
だってわたしにも辛い思い出があるから

When the night falls on you
And you don’t know what to do
Nothing you confess
Could make me love you less
闇夜に覆い尽くされて あなたは
どうすればいいかも分からずにいる
どんな告白をされても
あなたへの愛は磨り減らない

I’ll stand by you
Won’t let nobody hurt you
I’ll stand by you
わたしはあなたのそばにいる
誰にも傷つけさせない
わたしがあなたのそばにいる

So if you’re mad get mad
Don’t hold it all inside
Come on and talk to me now
Hey what you got to hide?
I get angry too
Well I’m a lot like you
だから怒りたいなら 怒ればいい
我慢しないで
ほら 話してみてよ
ねえ 隠すことなんかない
わたしも一緒に怒るから
わたしはあなたに
とてもよく似ているから

When you’re standing at the crossroad
And don’t know which path to choose
Let me come along
Because even if you’re wrong
岐路に立ち
選ぶべき道を決められずにいるなら
わたしも一緒に連れて行ってよ
だってあなたが間違っていようと

I’ll stand by you
Won’t let nobody hurt you
I’ll stand by you
Take me into your darkest hour
And I’ll never desert you
I’ll stand by you
わたしはあなたのそばにいる
誰にも傷つけさせない
わたしがあなたのそばにいる
苦しい日々へ引き入れてくれたら
決してあなたを見放したりしない
そばにいるよ

When the night falls on you
And you feeling all alone
You won’t be on your own
闇夜に覆い尽くされて
心底寂しい思いをしていても
あなたはひとりぼっちじゃないよ

I’ll stand by you
Won’t let nobody hurt you
I’ll stand by you
Take me into your darkest hour
And I’ll never desert you
I’ll stand by you
わたしはあなたのそばにいる
誰にも傷つけさせない
わたしがそばにいる
苦しい日々へ引き入れてくれたら
決して見放したりしない
そばにいるよ

0 comments:

コメントを投稿