20150726

【和訳】Years & Years - Desire

(アルバム"Communion"より)

際どい表現は出来るだけぼかして訳しました。



I must be tough
I must behave, I must keep fighting
Don't give it up
I want to keep us compromising
へこたれちゃいけない
行儀良くしていなくちゃ
戦い続けなくちゃいけない
諦めないで
お互いに歩み寄り続けたい

Open your arms and pray
To the truth that you're denying
Give in to the game
To the sense that you've been hiding
両腕を広げて 祈って
君が認めようとしない真実を受け入れられるように
ゲームに名乗りを上げて
君が隠してきた本心を受け入れられるように

Where are you taking me?
I can't be blamed
I want you to want me again
どこへ連れて行ってくれる?
そう思っちゃいけない?
また君に求められたいなんて

Is it desire
Or is it love that I'm feeling for you
I want desire
Cause your love only gets me abused
欲望のせい?
それとも
君を好きだと思う 僕の恋心のせい?
欲望が欲しい
だって君の愛は僕を虐げるだけ

Give me that rush
I want to show you what you've been missing
Am I enough
To keep your other lovers hidden
あの恍惚をちょうだい
君が見逃していたものを見せてあげたい
僕にどれ程の価値がある?
余所の恋人たちの存在を
隠しておきたいほど?

Where are you taking me?
I can't be blamed
I want you to want me again
どこへ連れて行ってくれる?
そう思っちゃいけない?
また君に求められたいなんて

Is it desire
Or is it love that I'm feeling for you
I want desire
Cause your love only gets me abused
欲望のせい?
それとも
君を好きだと思う 僕の恋心のせい?
欲望が欲しい
だって君の愛は僕を虐げるだけ

Is it desire?
Or is it love that I'm feeling for you?
I want desire
I wanna see what you're willing to lose
欲望のせい?
それとも
君を好きだと思う 僕の恋心のせい?
欲望をくれよ
君がどれ程乗り気でいるのか知りたい

You know that you've got me
You've locked me down
You tell me you want me
You need it now
You know that you've got me
You've locked me down
You tell me you want me now
僕はもう君のものなんだよ
僕は君に閉じ込められた
君は僕が欲しいと言う
君は今 それを必要としてる
僕は君のものだよ
僕は君に閉じ込められている
今 僕が欲しいと言って

Is it desire
Or is it love that I'm feeling for you
I want desire
Cause your love only gets me abused
欲望のせい?
それとも
君を好きだと思う 僕の恋心のせい?
欲望が欲しい
だって君の愛は僕を虐げるだけ

Is it desire?
Or is it love that I'm feeling for you?
I want desire
I wanna see what you're willing to lose
欲望のせい?
それとも
君を好きだと思う 僕の恋心のせい?
欲望をくれよ
君がどれ程乗り気でいるのか知りたい
Categories:

0 comments:

コメントを投稿