20150728

【和訳】Years & Years - Shine

(アルバム"Communion"より)



I remember us alone
Waiting for the light to go
Don't you feel that hunger
I've got, so many secrets to show
思い出す
二人きり
明かりが消えるのを待った
あの餓えを覚えてる?
打ち明けたい秘密がたくさんあるんだ

When I saw you on that stage
I shiver with the look you gave
Don't you hear that rhythm
Can you show me how we can escape
あのステージに立つ君を見た時
君が投げた眼差しに身震いした
あのリズムが聞こえない?
どうすれば逃げられるか 教えてくれる?

I was biting my tongue
I was trying to hide
I'll forget what I've done
I will be redefined
口を閉ざして
隠そうとしていた
これまでの失敗は忘れることにする
そして僕は再定義されることになる

It's shaking the sky and I'm following lightning
And I'll recover if you keep me alive
Don't leave me behind
Can you see me
I'm shining
And It's you that I've been waiting to find
空が揺らいでいる
僕は稲妻の後を追う
もしも君が僕を生かしておいてくれたら
きっと僕はまた正常に戻れる
僕を置いていかないで
僕が見える?
僕は輝いている
僕がずっと前から見つけたかったのは
君だ

I'm holding it all tonight
I'm folding it all tonight
You know that you make it shine
It's you that I've been waiting to find
今夜 その全てを抱きしめる
今夜 その全てを包み込む
君が輝きの理由だ
僕がずっと前から見つけたかったのは
君だ

Now that we can hear that sound
Now that you can hold me down
You can't pull me under
You can raise everything to the ground
僕らにはあの音が聞こえている
君は僕を傍に留め置くことができる
君が僕を貶めることはない
君は全てを完全に高めることができる

Everything I can arrange
And every part of me you change
Just hold me together
Tell me, you'll always want me to stay
何だって了承するよ
僕のあらゆる部分を 君に変えてほしい
僕をしっかり支えて
いつまでも傍にいて欲しいと言ってよ

I was biting my tongue
I was trying to hide
I'll forget what I've done
I will be redefined
口を閉ざして
隠そうとしていた
これまでの失敗は忘れることにする
そして僕は再定義されることになる

It's shaking the sky and I'm following lightning
And I'll recover if you keep me alive
Don't leave me behind
Can you see me
I'm shining
And It's you that I've been waiting to find
空が揺らいでいる
僕は稲妻の後を追う
もしも君が僕を生かしておいてくれたら
きっと僕はまた正常に戻れる
僕を置いていかないで
僕が見える?
僕は輝いている
僕がずっと前から見つけたかったのは
君だ

I wanna be the one you steal
I wanna be the one you shield
I wanna be the one
That your love, that your love can heal
I wanna be the one you steal
I wanna be the one you shield
I wanna be the one
That's your love, your love
君が盗む者になりたい
君が守る者になりたい
君の愛に
君の愛に癒される者になりたい
君が盗む者になりたい
君が守る者になりたい
君の恋人に
君の恋人になりたい

It's shaking the sky and I'm following lightning
And I'll recover if you keep me alive
Don't leave me behind
Can you see me
I'm shining
And It's you that I've been waiting to find
空が揺らいでいる
僕は稲妻の後を追う
もしも君が僕を生かしておいてくれたら
きっと僕はまた正常に戻れる
僕を置いていかないで
僕が見える?
僕は輝いている
僕がずっと前から見つけたかったのは
君だ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿