20150920

【和訳】Leona Lewis - Better In Time

(アルバム"Spirit"より)

It's been the longest winter without you
I didn't know where to turn to
See somehow I can't forget you
After all that we've been through
人生で一番長い あなたのいない今年の冬
何を頼ればいいのかも分からなかった
分かるでしょ?
わたしはどうしてもあなたを忘れられない
あんなに色々なことがあったにも関わらず

Going coming thought I heard a knock
Who's there no one
Thinking that I deserve it
Now I realize that I really didn't know
If you didn't notice you mean everything
Quickly I'm learning to love again
All I know is I'm gonna be OK
気持ちは行ったり来たり
ノックの音が聞こえた気がして
玄関に誰がいたと思う?
誰もいなかった
絶対に戻ってきてくれると思ってた
でも気付いたの
わたし 本当は何も分かってなかった
気付いてなかったなら教えてあげる
あなたはわたしの全て
またすぐに 恋する気持ちを取り戻せる
わたしに分かることは
きっと元気になれるってことだけ

Thought I couldn't live without you
It's gonna hurt when it heals too
It'll all get better in time
And even though I really love you
I'm gonna smile cause I deserve to
It'll all get better in time
あなたなしでは生きていけないと思ってた
傷は癒える時にも痛みを伴う
でも時が経てば良くなるから
あなたのを本当に愛してるけど
笑うわ
わたしには笑う権利があるから
時が経てば 痛みは薄れるから

I couldn't turn on the TV
Without something there to remind me
Was it all that easy
To just put aside your feelings
テレビをつける度に
何かを思い出さずにはいられなかった
自分の感情を脇に置くってことは
あなたにとっては 簡単なことだった?

If I'm dreaming don't wanna laugh
Hurt my feelings but that's the path
I believe in
And I know that time will heal it
If you didn't notice boy you meant everything
Quickly I'm learning to love again
All I know is I'm gonna be OK
これが夢なら 笑いたくない
気分が悪くなるから
でもそれが正しい道だと信じてるし
時が癒してくれることも知ってる
ねえ 気付いてなかったなら教えてあげる
あなたはわたしの全てだった
またすぐに恋する気持ちを取り戻せる
今のわたしには
きっと立ち直れるってことしか分からない

Thought I couldn't live without you
It's gonna hurt when it heals too
It'll all get better in time
And even though I really love you
I'm gonna smile cause I deserve to
It'll all get better in time
あなたなしでは生きていけないと思ってた
傷は癒える時にも痛みを伴う
でも時が経てば良くなるから
あなたのを本当に愛してるけど
笑うわ
わたしには笑う権利があるから
時が経てば 痛みは薄れるから

Since there's no more you and me
It's time I let you go
So I can be free
And live my life how it should be
No matter how hard it is I'll be fine without you
Yes I will
あなたとわたしの関係は終わってしまった
だからあなたを忘れるの
そうすれば自由になれる
そして 人生を正しく生きていく
どんなに辛い人生でも
あなたなしで ちゃんと生きていく
そうよ 生きていくの

Thought I couldn't live without you
It's gonna hurt when it heals too
It'll all get better in time
And even though I really love you
I'm gonna smile cause I deserve to
It'll all get better in time
あなたなしでは生きていけないと思ってた
傷は癒える時にも痛みを伴う
でも時が経てば良くなるから
あなたのを本当に愛してるけど
笑うわ
わたしには笑う権利があるから
時が経てば 痛みは薄れるから
Categories:

0 comments:

コメントを投稿