20151016

【和訳】The Vaccines - Teenage Icon

(アルバム"Come of Age"より)



Oh look at me so ordinary, no mystery, with no great capabilities
But I could make out as if I had it but you know
God I'm so obvious and I should let it go, oh I don't know
ああ 見てくれ
僕はすごく平凡な人間で
謎めいているわけでも
素晴らしい特技があるわけでもない
特別な人間ぶったって
どうせそんなのは見かけ倒しで
あーあ 僕って分かりやすい奴で
それは仕方のないことで
結局何だっていうんだろう

I'm no teenage icon
I'm no Frankie Avalon
I'm nobody's hero
僕はティーンのアイコンじゃない
僕はフランキー・アヴァロンじゃない
誰かのヒーローでもない

Reserved and shy, your average guy
No piercing stare, just out of shape with messy hair
But I always figured I was somebody in wait
And now I'm guessing that my moment must be late cause I'm here, oh
内気でシャイな 世間一般の平均的な男
鋭い眼差しをしているわけでもない
ボサボサ頭のダサい奴
でも僕はずっと思ってた
いつか特別な存在になる日を待ってるんだ
そして今はこう思ってる
僕がまだこんなところにいるのは
チャンスの到来が遅れてるせい

I'm no teenage icon
I'm no Frankie Avalon
I'm nobody's hero
僕はティーンのアイコンじゃない
僕はフランキー・アヴァロンじゃない
誰かのヒーローでもない

I'm not magnetic or mythical
I'm suburban and typical
But I got it, I got it
I'm overrun with it all
魅力的でも神話的でもない
偏狭で典型的な男
ああ 分かってる
分かってるってば
それにしたって普通すぎる

Seductive charm a way with words so effortless
Not leather clad or dangerous
But I always did it like a real rebel would
I had a photo where John Lennon may have stood, or so I'm told
誘惑的な魅力
さり気無いのに巧みな口ぶり
革ジャンも着ない 危うさを感じさせない男
でも僕はいつだって
本物の反逆者に倣って生きてきた
ジョン・レノンが立った場所の写真も持ってる
…っていうか そう聞いてる

I'm no teenage icon
I'm no Frankie Avalon
I'm nobody's hero
僕はティーンのアイコンじゃない
僕はフランキー・アヴァロンじゃない
誰かのヒーローでもない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿