20151119

【和訳】Misterwives - Hurricane

(アルバム"Our Own House"より)

Leeches, you're sucking up the life
Creatures, you're not afraid to fight
We're not letting you steal all that molded us
If you only knew you're only made of dust
吸血鬼たち
命を吸い取る あなたたち
生き物たち
戦うことを恐れない あなたたち
わたしたちを形作った全てを
あなたたちに奪わせる気はない
気付いてないの?
あなたの正体は ただの埃の山

We are not your property
See with our own clarity
Ears closed, eyes open
Voice won't be broken
Won't dance within your walls
わたしたちはあなたの財産じゃない
わたしたちはわたしたちの価値観でものを見る
耳を塞がれ 目は開かれ
声が掠れることはない
あなたの壁に囲まれた場所では踊らない

You'll find us running 'round every town
Unchaining all your bounds
Everyone's used to crowd
Throwing your words to the ground
We'll do this all our own way
Can't change the storm of a hurricane
We'll dance to our own beat
Won't sing to your melody
We don't care if we're the only
People swimming in the sea
We'll do this all our own way
Can't change the storm of a hurricane
町という町を駆け回るわたしたちは
あなたが決める限界に縛られない
かつては誰もが人だかりを作り
あなたの言葉を地面に投げ付けていた
わたしたちはわたしたちのやり方でやる
ハリケーンの嵐は変えられない
わたしたちはわたしたちのビートで踊る
あなたのメロディーは歌わない
海で泳いでいるのが自分たちだけでも
わたしたちは気にしない
わたしたちはわたしたちのやり方でやる
ハリケーンの嵐は変えられない

Made me care what you think
Only made our bodies sink
Couldn't continue playing the game right
Running with you is your fake light
Tell me how it's good for us again
Raise your brow, get it out and condescend
This is not working,
My lungs are chocking
No longer at your call
あなたの意見が気がかりで
ひたすら体が沈んで
正しく試合を続けられなかった
あなたと一緒にいるってことは
偽物の信号を信じるってこと
もう一度 教えて
わたしたちに何の得があるの?
眉を上げて 言うだけ言って
見下すような態度を取って
そんなことをしても効き目はない
わたしの肺は苦しいまま
だからあなたの要求には応じない

You'll find us running 'round every town
Unchaining all your bounds
Everyone's used to crowd
Throwing your words to the ground
We'll do this all our own way
Can't change the storm of a hurricane
We'll dance to our own beat
Won't sing to your melody
We don't care if we're the only
People swimming in the sea
We'll do this all our own way
Can't change the storm of a hurricane
町という町を駆け回るわたしたちは
あなたが決める限界に縛られない
かつては誰もが人だかりを作り
あなたの言葉を地面に投げ付けていた
わたしたちはわたしたちのやり方でやる
ハリケーンの嵐は変えられない
わたしたちはわたしたちのビートで踊る
あなたのメロディーは歌わない
海で泳いでいるのが自分たちだけでも
わたしたちは気にしない
わたしたちはわたしたちのやり方でやる
ハリケーンの嵐は変えられない

Don't go change your fold
What happened to being bold
Shaking of what we were told
Not feeling to do your own
We'll do this all our own way
Can't change the storm of a hurricane
一度降りた勝負には 二度と参加できない
あの厚かましさはどこに行ったの?
わたしたちが教わったことを否定するの?
一人でやる気になれないの?
わたしたちはわたしたちのやり方でやる
ハリケーンの嵐は変えられない

We are not your property
See with our own clarity
Ears closed, eyes open
Voice won't be broken
Won't dance within your walls
わたしたちはあなたの財産じゃない
わたしたちはわたしたちの価値観でものを見る
耳を塞がれ 目は開かれ
声が掠れることはない
あなたの壁に囲まれた場所では踊らない

You'll find us running 'round every town
Unchaining all your bounds
Everyone's used to crowd
Throwing your words to the ground
We'll do this all our own way
Can't change the storm of a hurricane
We'll dance to our own beat
Won't sing to your melody
We don't care if we're the only
People swimming in the sea
We'll do this all our own way
Can't change the storm of a hurricane
町という町を駆け回るわたしたちは
あなたが決める限界に縛られない
かつては誰もが人だかりを作り
あなたの言葉を地面に投げ付けていた
わたしたちはわたしたちのやり方でやる
ハリケーンの嵐は変えられない
わたしたちはわたしたちのビートで踊る
あなたのメロディーは歌わない
海で泳いでいるのが自分たちだけでも
わたしたちは気にしない
わたしたちはわたしたちのやり方でやる
ハリケーンの嵐は変えられない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿