20151122

【和訳】Misterwives - Not Your Way

(アルバム"Our Own House"より)



Over being told to be undressed to look our best
Everywhere my eyes go, our figure is less, voice suppressed
But look how very far we have come
Cast a vote, wear pants and prop up a gun
最高の姿を見せたければ服を脱げ
なんて もう誰にも言わせない
どこに目を向けても
わたしたちは身を縮めている
わたしたちは声を抑えている
でもわたしたちは ここまでやって来れたよ
一票を投じて ズボンを履いて 銃を構えて

No, it's not your way, not your way
Not going to obey, to obey
This is my body, body
And you don't have a say, have a say
いいえ
ここはあなた道じゃない
わたしはあなたに従う気はない
これはわたしの体だから
あなたに意見する権利はない

This is my own life, own life
Not growing up to be a trophy wife
So don't parade us 'round, 'round we go
In your twisted world and I'm saying no, no
No, it's not your way, not your way
No no no no, no no no
これはわたしだけの人生で
最優秀奥さん賞を目指す気はない
だから わたしたちに構わないで
行く先々について回らないで
あなたのゆがんだ世界の一部には
絶対にならない
あなたの思い通りにはならない

Lower and lower our standards go as your money grows
Fill us up with plastic and cut us up and tie a bow
But look how very far we have come
Strip us of our width, disguise it like we have won
あなたが富を拡大する一方で
わたしたちの水準は低く 低く落ちていく
わたしたちにプラスチックを詰め込んで
剪定して 紐で結ぶの?
でも見て
わたしたち こんな所まで来てしまった
適度な大きさになるまで剥いで?
勝者であるかのように見せかけて?

No, it's not your way, not your way
Not going to obey, to obey
This is my body, body
And you don't have a say, have a say
いいえ
ここはあなたの道じゃない
あなたに従う気はない
これはわたしの体だから
あなたに意見する権利はない

This is my own life, own life
Not growing up to be a trophy wife
So don't parade us 'round, 'round we go
In your twisted world, and I'm saying no, no
No, it's not your way, not your way
No no no no, no no no
これはわたしだけの人生で
最優秀奥さん賞を目指す気はない
だから わたしたちに構わないで
行く先々について回らないで
あなたのゆがんだ世界の一部には
絶対にならない
あなたの思い通りにはならない

Are we making ourselves clear?
We're all the same under here
This is my disposition
Apologies for breaking your traditions
It takes two to tango
And we're saying...(two, three!)
わたしたちの気持ちを分かってくれる?
ここから下を見て
みんなに同じものがついてる
これがわたしの意向なの
あなたの伝統を台無しにして ごめんなさいね
二人いなくちゃ タンゴは踊れない
さあ いくよ…

It's not your way, not your way
Not going to obey, to obey
This is my body, body
And you don't have a say, have a say
「ここは あなたの 道じゃない」
「わたしは あなたに 従わない」
これはわたしの体だから
あなたにどうこう言う権利はないから

This is my own life, own life
Not growing up to be the trophy wife
So don't parade us 'round, 'round we go
In your twisted world, and I'm saying no, no
No, it's not your way, not your way
No no no no, no no no
これはわたしだけの人生で
最優秀奥さん賞を目指す気はない
だから わたしたちに構わないで
行く先々について回らないで
あなたのゆがんだ世界の一部には
絶対にならない
あなたの思い通りにはならない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿