20151123

【和訳】Misterwives - Our Own House

(アルバム"Our Own House"より)



Came in like the breeze
I felt it in my knees
Never will it leave
Each day it is retrieved
そよ風のように 入って来たのを
膝で感じた
決して出ていくことなく
毎日回復している

Seems like yesterday
Your eyes crept this way
Into my soul you stared
And broke down every fear
まるで昨日のことみたい
あなたの眼差しが こんな風に
わたしの心に忍び込んできた
恐れをひとつひとつ
あなたは見据え 破壊した

We built our own house, own house
With our hands over our hearts
And we swore on that day
That it will never fall apart
わたしたちは わたしたちの心を両手で包んで
わたしたちだけの家を建てた
そしてあの日 保証したよね
絶対に壊れないって

Will never fall apart
Will never fall apart
With our hands over our hearts
Will never fall apart
絶対に壊れない
絶対に壊れない
心を両手で包んで
絶対に壊さないと言った

Wake up to the sun
Clouds always come undone
You give the light I need
Like water to a seed
太陽に起こされたら
雲は役に立たなくなる
あなたはわたしに必要な光をくれる
種子に水をやるように

Read it in a tale
One too tall to be real
And prove me wrong it seems
A heart can truly gleam
話に聞いたことがある
現実とは思えないほど背の高い人が
わたしの間違いを証明する
心って 本当に輝けるみたいだよ

We built our own house, own house
With our hands over our hearts
And we swore on that day
That it will never fall apart
わたしたちは わたしたちの心を両手で包んで
わたしたちだけの家を建てた
そしてあの日 保証したよね
絶対に壊れないって

Will never fall apart
Will never fall apart
With our hands over our hearts
Will never fall apart
絶対に壊れない
絶対に壊れない
心を両手で包んで
絶対に壊さないと言った

Take it all, take it away
We'll still have this undying
Love that is beating
Till our lungs stop breathing
全て奪って 全て捨てて
それでもまだわたしたちには
死なない愛がある
肺が呼吸を止めるまで動き続ける

Take it all, take it away
We'll still have our riches,
No need for stitches
'Cause love mends the pain
全て奪って 全て捨てて
それでもまだわたしたちには
わたしたちの財産がある
縫わなくたって大丈夫
だって愛が苦悩を癒してくれる

We built our own house, own house
With our hands over our hearts
And we swore on that day
That it will never fall apart
わたしたちは わたしたちの心を両手で包んで
わたしたちだけの家を建てた
そしてあの日 保証したよね
絶対に壊れないって

Will never fall apart
Will never fall apart
With our hands over our hearts
Will never fall apart
絶対に壊れない
絶対に壊れない
心を両手で包んで
絶対に壊さないと言った
Categories:

0 comments:

コメントを投稿