20151202

【和訳】Jess Glynne - Why Me

(アルバム”I Cry When I Laugh”より)



Time
It never was enough, no time
I always tried to fit around your life
With no consideration over mine, mine
時間
わたしたちには時間が足りなかった
いつだって
あなたの人生に寄り添おうしていて
わたしの人生にまでは頭が回らなかった

No wrong
Everything was right and now it's gone
Like a tree, it cut me down and let me go
Like I was always banned from sayin' no
間違いはなかった
全て正しかったのに 全て消えてしまった
まるで一本の木みたいに
わたしは切り倒され 切り捨てられた
どんな時も否定することを禁止されていたみたいに

Drownin' in the darkest grey
With no answer to rescue me
I'm holdin' it down
I'm holdin' it down
Foolin' with no one to blame
You left me here without a trace
When I held you down
I held you down
深い深い灰色の世界で溺れていた
わたしを救う答えは見つからなかった
我慢しよう
我慢しよう
愚かな行為を繰り返した
それは誰のせいでもない
あなたはわたしをここに残して
跡形もなく姿を消した
わたしがあなたを捕えた あの時

So tell me why me?
I didn't even know
Why me?
You left me all alone
So cold
So cold
だったらなぜ?
なぜわたしが?
知りもしなかったのに
なぜわたしがこんな目に遭うの?
あなたに一人置き去りにされた
すごく冷たい
すごく冷たい

You stole
My happiness from underneath my nose
My insecurities left on the floor
And didn't think for a second, oh no
あなたが盗んだもの
わたしの鼻の下にあった わたしの幸せ
わたしの不安感は床に放置されて
一瞬だってあなたの頭をよぎることはなかった

Drownin' in the darkest grey
With no answer to rescue me
I'm holdin' it down
I'm holdin' it down
Foolin' with no one to blame
You left me here without a trace
When I held you down
I held you down
深い深い灰色の世界で溺れていた
わたしを救う答えは見つからなかった
我慢しよう
我慢しよう
愚かな行為を繰り返した
それは誰のせいでもない
あなたはわたしをここに残して
跡形もなく姿を消した
わたしがあなたを捕えた あの時

So tell me why me?
I didn't even know
Why me?
You left me all alone
So cold
So cold
だったらなぜ?
なぜわたしが?
知りもしなかったのに
なぜわたしがこんな目に遭うの?
あなたに一人置き去りにされた
すごく冷たい
すごく冷たい
Categories:

0 comments:

コメントを投稿