20151201

【和訳】The Vamps - Burn

(アルバム"Wake Up"より)

I need big dreams
In city streets and bright lights
'Cause this seems to make me feel alright
都会のストリートと眩しい光に潜む
大きな夢が必要だ
だってそれがあれば
気分が良くなる気がするから

And I want this one
And I can take
And I can feel myself
From the break about to break
僕はこれが欲しい
僕は手に取ることができる
そうすれば調子を取り戻せる
怪しい雲行きを逃れたら

And I'll be lost in the road
And I'm scared to fall on my own
I need hope or control
But something's pulling me in
旅路で迷子になるのかな
一人ぼっちになるのが怖い
希望か制御が必要なのに
なぜか引き込まれてしまう

It needs to hurt, so we could work
And I need fire, so I can burn
And I need love, so I can learn
I'm just a boy with the world at my feet to find a girl
Telling me to not get hurt
Telling me but I won't learn
傷つけずにいられないから
手をかけるのかもしれない
燃えるには炎が必要だ
懲りるには恋が必要だ
僕はただの男の子
世界を跪かせてまで
一人の女の子を探している
傷ついちゃいけないと言ってよ
言われたって懲りやしないけど

'Cause I want you and nothing can stop this
So let's sit and watch this burn
And as it ends up in ashes
We sit and laugh, yeah
We sit and watch this burn
だって僕は君が欲しくて
この気持ちはどうしたって止められない
だからじっと燃焼を見守ろう
最終的に灰になっても
このまま二人で笑おうよ
じっと燃焼を見守ろう

I need your heart and both hands and my plans
Are to make you feel alright
But you want it all in good time
And I get that you've been hurt before
And I'll be lost and alone
And I'm scared to fall on my own
僕に必要なのは君の心と両手
僕の計画は 君を安心させるためのもの
だけど君は幸せな時だけを求めている
前に傷ついた経験があるのは知ってるよ
一人で途方に暮れることになるのかな
僕は一人ぼっちになるのが怖い

It needs to hurt, so we could work
And I need fire, so I can burn
And I need love, so I can learn
I'm just a boy with the world at my feet to find a girl
Telling me to not get hurt
Telling me but I won't learn
傷つけずにいられないから
手をかけるのかもしれない
燃えるには炎が必要だ
懲りるには恋が必要だ
僕はただの男の子
世界を跪かせてまで
一人の女の子を探している
傷ついちゃいけないと言ってよ
言われたって懲りやしないけど

'Cause I want you and nothing can stop this
So let's sit and watch this burn
And as it ends up in ashes
We sit and laugh, yeah
We sit and watch this burn
だって僕は君が欲しくて
この気持ちはどうしたって止められない
だからじっと燃焼を見守ろう
最終的に灰になっても
このまま二人で笑おうよ
じっと燃焼を見守ろう

When the world gets quiet
I'll scream your name
When your lungs get tired
The air will breath the same
Don't forget me, let me ease you pain
Every heart is breaking
Don't let it slip away
世界が静かになったら
君の名前を叫ぼう
肺が疲れても
空気が同じように呼吸してくれる
僕を忘れないで
君の苦悩を和らげてあげたい
壊れかけた あらゆる気持ちを
そのまま死なせないで

It needs to hurt, so we could work
And I need fire, so I can burn
And I need love, so I can learn
傷つけずにいられないから
手をかけるのかもしれない
燃えるには炎が必要だ
懲りるには恋が必要だ

Burn, 'cause I want you and nothing can stop this
So let's sit and watch this burn
And as it ends up in ashes
We sit and laugh, yeah
We sit and watch this burn
燃えてる
だって僕は君が欲しくて
この気持ちはどうしたって止められない
だからじっと燃焼を見守ろう
最終的に灰になっても
このまま二人で笑おうよ
じっと燃焼を見守ろう
Categories:

0 comments:

コメントを投稿