20160102

【和訳】Brandon Flowers - Still Want You

(アルバム"The Desired Effect"より)



Everyone's got a combination
If you put in the time
The numbers come like a revelation
You show me yours
I'll show you mine
And when you're down, girl, you got to know this
Nobody else is in your room
We'll make it through
誰にだって組み合わせというものがある
時間をかければ その内
天啓のような呼唱が聞こえてくる
君は君の人となりを見せる
僕は僕の人となりを見せる
いいかい 分かっていておくれ
君の部屋には 他に誰もいない
僕ら二人で乗り越えていくんだ

Time is passing by
I still want you
Crime is on the rise
I still want you
Climate change and debt
I still want you
Nuclear distress
I still want you
The Earth is heating up
I still want you
Hurricanes and floods
I still want you
Even more than I did before
時は過ぎていく
 それでも 僕は君を求めている
罪が膨れ上がる
 それでも 僕は君が欲しい
気候変動と気候債務
 それでも 僕は君が欲しい
核兵器の脅威
 それでも 僕は君が欲しい
温まっていく地球
 それでも 僕は君が欲しい
ハリケーンと洪水
 それでも 僕は君を求めている
 これまで以上に強く

I used to think that I knew the big time
Before you came around
But I was up in the velvet goldmine
And you put my feet back on the ground
A peace of mind is a lot to ask for
These silly days
But we got it made
Don't let it fade
Oh, no!
成功が何たるか 知った気でいたのは
君が現れる前の話
ベルベット・ゴールドマインに没頭する
そんな僕を君が現実に引き戻した
思考の欠片すら高望みになるような
こんなバカげた時代に生まれても
それでも僕らは恋を成就させた
その成果を色褪せさせないでくれ

Time is passing by
I still want you
Crime is on the rise
I still want you
Climate change and debt
I still want you
Nuclear distress
I still want you
The Earth is heating up
I still want you
Hurricanes and floods
I still want you
Even more than I did before
時は過ぎていく
 それでも 僕は君を求めている
罪が膨れ上がる
 それでも 僕は君が欲しい
気候変動と気候債務
 それでも 僕は君が欲しい
核兵器の脅威
 それでも 僕は君が欲しい
温まっていく地球
 それでも 僕は君が欲しい
ハリケーンと洪水
 それでも 僕は君を求めている
 これまで以上に強く

And when your mind's made up
I'm gonna bring it down
And when you've got no time
You're gonna see it found
Your heart, grows cold
There's something on the line
It's hard for me to show
There's something you should know
君が決意を固めたら
すぐに取り掛かるつもりだよ
君にそんな暇が無くたって
見つけられるべきものは見つけられる
君の心
群衆の呼び声
線の終わりに存在する何かを
僕は簡単には見せてやれない
君に知っていてほしいことがあるよ

Time is passing by
I still want you
Crime is on the rise
I still want you
Climate change and debt
I still want you
Nuclear distress
I still want you
The Earth is heating up
I still want you
Hurricanes and floods
I still want you
Even more than I did before
時は過ぎていく
 それでも 僕は君を求めている
罪が膨れ上がる
 それでも 僕は君が欲しい
気候変動と気候債務
 それでも 僕は君が欲しい
核兵器の脅威
 それでも 僕は君が欲しい
温まっていく地球
 それでも 僕は君が欲しい
ハリケーンと洪水
 それでも 僕は君を求めている
 これまで以上に強く

Time is passing by
I still want you
Crime is on the rise
I still want you
Nuclear distress
I still want you
Climate change and debt
I still want you
The Earth is heating up
I still want you
Hurricanes and floods
I still want you
Even more than I did
Even more than I did
Before
時は過ぎていく
 それでも 僕は君を求めている
罪が膨れ上がる
 それでも 僕は君が欲しい
核兵器の脅威
 それでも 僕は君が欲しい
気候変動と気候債務
 それでも 僕は君が欲しい
温まっていく地球
 それでも 僕は君が欲しい
ハリケーンと洪水
 それでも 僕は君を求めている
 今までで一番
 今までで一番
 これまで以上に強く
Categories:

0 comments:

コメントを投稿