20160130

【和訳】The Vaccines - Handsome

(アルバム"English Graffiti"より)

Oh god, oh god, oh god, oh god, oh god, oh god, oh god they’re gonna eat me up for breakfast
You think you look good in whatever they sugarcoat you in
If my body is a temple you can worship at my feet but it might kick you in the teeth some
So even when you’re spitting blood you would save a thought for me
ああ マズい!マズい マズい マズい
奴らは朝食に僕を食べるつもりなんだ
君は奴らにされるがまま 糖衣をかけられて
格好良い見栄えになったつもりでいる
僕の体が寺院なら君は
僕の足元で祈りを捧げるかもしれない
だけどそんなことをしたら
歯を何本か蹴折られるだろう
そして血を吐きながらも
僕への思いやりを絶やさないんだろう

Cos I got so down I held the world to ransom
Lonely, bored and bad thank god I'm handsome (so handsome)
だって僕はすごく気が滅入って
身代金に世界を選んだ
僕は孤独で 退屈で 酷くて
―神に感謝したいね
おまけにハンサムときた

I know, I know, I know, I know, I know, I know, I know, I should be picking up the pieces
But it doesn’t really matter as once you thought it would when you got nothing to lose
Everybody else I know would talk to me of misery as if it was contagious
So come to me and promise me youll catch me if you can
分かってる 分かってるよ 分かってるってば
僕はめちゃくちゃな事態を修復すべきなんだ
だけどそんなことは 本当は重要じゃない
かつて失うものを持たなかった君は
それを重視したけれど
僕の他の知り合いはみんな
伝染病さながらに
悲劇について語ってくるだろう
だからこっちに来て
約束してくれよ
「捕まえれるもんなら捕まえてやる」って

Cos I got so down I held the world to ransom
Lonely, bored and bad thank god I'm handsome
だって僕はすごく気が滅入って
身代金に世界を選んだ
僕は孤独で 退屈で 酷くて
―神に感謝したいね
おまけにハンサムときた

I'm as awful as they come oh what a pity
So I thank the lord above that I am pretty
僕はものすごく嫌な奴なんだ
ああ 残念だなぁ
だから この可愛らしさを
天の神様に感謝しなくちゃね

Well I got so down I held the world to ransom
Lonely, bored and bad thank god I'm handsome
だって僕はすごく気が滅入って
身代金に世界を選んだ
僕は孤独で 退屈で 酷くて
―神に感謝したいね
おまけにハンサムときた

Arresting, prepossessing and disarming
Oh what a stroke of luck that I am charming
人目を引いて 感じが良くて 人懐こい
ああ チャーミングな人間でいられるって
思いがけない幸運だなぁ

With a hand layed out upon me by committee
I just thank the lord above that I am pretty
委員会によって僕の頭上に差し出された掌のおかげ
こんなに可愛らしい人間にしてくれたことを
ただただ天の神様に感謝します
Categories:

0 comments:

コメントを投稿