20160223

【和訳】The Proclaimers - You Built Me Up

(アルバム"Let's Hear It For The Dogs"より)


Yesterday was all black
And I fell into despair
I fell into despair
昨日は全てが真っ黒な日で
絶望に陥った
僕は絶望に陥った

The whole world was on my back
And my knees began to go
And my legs began to bow
全世界が煩わしくて
膝が震え始め
脚が曲がり始めた

But last night you built me up again
You made me feel that I could win
Last night you built me up again
けれど昨日の夜
また君が僕を元気づけてくれた
僕なら勝てると思わせてくれた
昨日の夜
僕はまた君に力を貰った

Yesterday was all wrong
And I couldn't make it right
I could not make it right
昨日は全てがおかしな一日で
どうにも上手くいかなかった
全然上手くいかなかった

But your bravery's like a lion's
Your reasoning myth-defying
You cut right through to the heart of it
You let me believe that I thought of it
Then despair was replaced by energy
けれど君の勇気はライオンのそれのようで
神話とはかけ離れた理論を展開する
君は中心にまっすぐ切り込み
僕もそう思っていたと思わせてくれた
すると絶望は活力に取って代わられた

Yesterday was all black
And I fell into despair
I fell into despair
昨日は全てが真っ黒な日で
絶望に陥った
僕は絶望に陥った

But last night you built me up again
You made me feel that I could win
Last night you built me up again
けれど昨日の夜
また君が僕を元気づけてくれた
僕なら勝てると思わせてくれた
昨日の夜
僕はまた君に力を貰った
Categories:

0 comments:

コメントを投稿