20160328

【和訳】The All-American Rejects - Affection

(アルバム"Kids In The Street"より)

I always wonder where you are
I'm right beside you, you're so far away
Moments you're not facing me
Moments you're not chasing me
僕はいつだって
君はどこにいるのかと 考えてる
僕は君のすぐ傍にいる
君はとても遠くにいる
君が僕に向き合ってくれない瞬間
君が僕を求めてくれない瞬間
 
I don't believe in good good-byes
'Cause even when the roses die
There's still some thorns left in your side
僕は良い別れなんてものは信じない
だって バラでさえ 死ぬ時には
傍にトゲを遺して 逝ってしまう

It's like a funeral for the bride
And I know candy girls, yeah they just rot your teeth, but
I've always been such a sucker for sweets
花嫁にとっての葬式みたいな気分
キャンディーガールなんて
歯を腐らせるだけの存在だと
分かってはいても
僕はいつだって
甘いものに目がない

I need affection
All I want right now is affection
I don't mean to point your direction
Girl it's not what you do
What you don't do makes me have to talk to you about affection
I need affection
僕には愛情が必要なんだよ
今の僕が欲しいと思うものは
愛情以外にはない
君を指差すつもりはない
あのね
問題は君が"する"ことじゃない
君が"しない"ことに問題を感じるから
愛情について 君に話したくなる
僕には愛情が必要だから

Somewhere alone is when I died
On the banks of some canal
Yeah the river bed of tears I tried to ride
僕が死んだ時
運河の河川敷かどこかで
一人きりで死んだんだ
心の中に 川が流れていて
僕は涙のベッドに乗り込もうとした

And even fools will believe in lies
And if every word you ever said were true
You'd be my god and I'd just pray to you for affection
愚か者たちでさえ 嘘を信じるだろうし
これまでに君が言った言葉に
どれひとつとして嘘がなかったとしたら
君は僕にとっての神様ということで
そして僕はひたすら
君の愛情を祈るだろう

All I want right now is affection
I don't mean to make a confession
Girl it's not what you do
What you don't do makes a man come unglued
Oh, affection, I need affection
今の僕が欲しいと思うものは
愛情以外にはない
罪を告白しようっていうんじゃない
あのね
問題は君が"する"ことじゃない
君が"しない"ことに問題を感じる男が
我を忘れる程
愛情を求めている
僕には愛情が必要だから

 Why won't you dance with me?
(Covered in gas you couldn't catch fire)
There's no more romance with me
(I know there's someone else burning in your eyes)
You don't think I see you
But I see right through you, baby
僕と一緒に踊ってくれない?
(ガスが充満した場所では 火は使えない)
僕との恋愛は 終わってしまったんだね
(君の目に 誰か別の人の姿が燃えている)
僕が君を分かっていないとでも
思っているんだろうけど
君の心はお見通しだよ

Whoa, affection
All I wanted was affection
All I needed was affection
What you do (what you do)
What you do (what you do)
Where'd you go?
Affection
愛情
ただ愛情がほしかった
ただ愛情が必要だった
君のすること
君のすること
どこに行ってしまったの?
愛情

And don't think I see you
I see right through you
You don't think I see you
But I do
僕が君を分かっていないとでも
思っているんだろうけど
君が見えていないとでも
思っているんだろうけど
でも 分かってるよ

0 comments:

コメントを投稿