20131111

【和訳】Christina Aguilera - Beautiful

(アルバム"Stripped"より)



Everyday is so wonderful
And suddenly it’s hard to breathe
Now and then I get so insecure
From all the pain, I’m so ashamed
とても素晴らしい日々
けれど突然、息が苦しくなる
胸の痛みで、不安定になるときもある
自分を恥ずかしく思うときがある

I am beautiful no matter what they say
Words can’t bring me down
I am beautiful in every single way
Yes words can’t bring me down
So don’t you bring me down today
わたしは美しい、誰に何を言われても
わたしは言葉に負けたりしない
わたしは美しい、些細な一面でさえ
わたしは言葉に負けたりしない
だからわたしを悲しませないで

To all your friends, you’re do delirious
So consumed in all your doom
Trying hard to fill the emptiness
The pieces is gone left the puzzle undone
Ain’t that the way it is?
あなたの友達はみんな我を忘れているの
あなたの下す決断に神経をすり減らしている
必死でむなしさを埋めようとしている
ピースを無くして、未完成のままのパズル
そんな感じじゃない?

You are beautiful no matter what they say
Words can’t bring me down
You are beautiful in every single way
Yes words can’t bring me down
So don’t you bring me down today
あなたは美しい、誰に何を言われても
あなたは言葉に負けたりしない
あなたは美しい、些細な一面でさえ
あなたは言葉に負けたりしない
だからわたしを悲しませないで

No matter what we do
No matter what we say
We’re the song that’s out of tune
Full of beautiful mistakes
Everywhere we go
The sun will always shine
But tomorrow we might awake over the other side
わたしたちが何をしようと
わたしたちが何を言おうと
わたしたちは調子の外れたひとつの歌声
美しい間違いに溢れている
どこへ行っても
太陽はいつも輝いている
けれど明日のわたしたちは
別の世界で目覚めることになるかもしれないから

We are beautiful no matter what they say
Words can’t bring me down
We are beautiful in every single way
Yes words can’t bring me down
So don’t you bring me down today
わたしたちは美しい、誰に何を言われても
わたしたちは言葉に負けたりしない
わたしたちは美しい、些細な一面でさえ
わたしたちは言葉に負けたりしない
だからわたしを悲しませないで

0 comments:

コメントを投稿