20131111

【和訳】Keane - Silenced By The Night

Silenced by the Night
Strangeland
Keane





In a city like mine
There's no point in fighting
I close my eyes
See you and me driving
If I am a river
You are the ocean
Got the radio on
Got the wheels in motion
僕の町のような町では
努力なんて何の意味もない
目を閉じると浮かび上がる
君と僕
ふたりで車を走らせている
僕が川なら
君は海だ
ラジオを聞きながら
車輪を回し続けた

We were silenced by the night
But you and I
we're gonna rise again
Divided from the light
I wanna love the way we used to then
夜が来るまで
静かな暮らしを余儀なくされてきた
でも君と僕で
ふたりでもう一度 立ち上がろう
光から隔てられ
愛したい
あの頃の僕らのように

I lie in the dark
I feel I'm falling
Feel your hand on my back
Hear your voice calling
I'm out of my depth girl
Stick close to me
Because the people in this town
They look straight through me
暗闇に横になる
落ちていくのを感じる
背中に君の手を感じる
君の呼び声が聞こえる
もう落ち込まないよ
僕の傍を離れないで
だってこの町の人々の目には
僕の姿は欠片も映らない

We were silenced by the night
But you and I
We're gonna rise again
Divided from the light
I wanna love the way we used to then
夜が来るまで
静かな暮らしを余儀なくされてきた
でも君と僕で
ふたりでもう一度 立ち上がろう
光から隔てられ
愛したい
あの頃の僕らのように

Cause baby I'm not scared of this world when you're here
And baby I'm not scared of this world when you're here
だって ベイビー
君がここにいてくれれば
世界はちっとも怖くない
ベイビー
君がここにいてくれるから
世界はちっとも怖くないよ

You and I
We're gonna rise again
You and I
We're gonna rise again
君と僕で
ふたりでもう一度 立ち上がろう

We were silenced by the night
But you and I
We're gonna rise again
Divided from the light
I wanna love the way we used to then
夜が来るまで
静かな暮らしを余儀なくされてきた
でも君と僕で
ふたりでもう一度 立ち上がろう
光から隔てられ
愛したい
あの頃の僕らのように

Categories:

0 comments:

コメントを投稿