20131111

【和訳】Norah Jones - Turn Me On

(アルバム"Come Away With Me"より)

Like a flower waiting to bloom
Like a light bulb in the dark room
I’m just sitting here waiting for you
To come on home and turn me on
開花を待つ花のように
暗い室内の電球のように
わたしはじっとここで待っている
あなたの帰りを
炎を灯される瞬間を

Like the desert waiting for the rain
Like a school kid waiting for the spring
I’m just sitting here waiting for you
To come on home and turn me on
雨を待つ砂漠のように
春を待つ小学生のように
わたしはじっとここで待っている
あなたの帰りを
炎を灯される瞬間を

My poor heart it’s been so dark
Since you’ve been gone
After all you’re the one who turns me off
But you’re the only who can turn me back on
あなたがいなくなってからというもの
わたしの哀れな心は暗闇の中
結局、あなたはわたしの心の炎を消してしまう人
でも、あなただけが
ふたたび炎を灯すことができる人

My hi-fi is waiting for a new tube
My glass is waiting for some fresh ice cubes
I’m just sitting here waiting for you
To come on home and turn me on
電気回路が新しい導線を待っている
グラスが新鮮な氷を待っている
わたしはじっとここで待っている
あなたの帰りを
炎を灯される瞬間を
Categories:

0 comments:

コメントを投稿