20131111

【和訳】Paolo Nutini - Autumn

(アルバム"These Streets"より)




Autumn leaves under frozen souls
Hungry hands turning soft and old
My hero cried as we stood out there in the cold
Like these autumn leaves I don't have nothing to hold
凍える魂の下
降り積もる秋の葉
精力に満ちた両手は
柔らかく年老いて
寒空の下
佇む僕たちの中で
僕の英雄は泣いていた
まるでこんな秋の葉のように
頼りを失い 呆然としている

Handsome smile, wearing handsome shoes
Too young to say though I swear he knew
I hear him singing while he sits there in his chair
While these autumn leaves float around everywhere
ハンサムな笑顔
ハンサムな靴
彼は分かっていたのだと思う
けれどあまりに若すぎた
いすに腰掛け歌を口ずさむ
彼の声が聞こえる
辺り一面に秋の葉が降り積もる

I look at you and I see me, making noise so restlessly
But now it's quiet and I can hear you saying
My little fish don't cry, my little fish don't cry
あなたを見つめれば
そこに自分の姿が見える
せわしなく騒ぐ子ども
けれど今 ここは酷く静かで
あなたの声が聞こえてくる
「泣かないで、かわいいお魚ちゃん、泣かないで」

Autumn leaves have faded now
That smile I lost well I've found somehow
Cause you still live on in my father's eyes
秋の葉がすべて散った今
失った笑顔は
何とか取り戻すことができた
あなたは父の目の中に
今も生きているから

These autumn leaves, oh these autumn leaves
Oh these autumn leaves are yours tonight
降り積もる秋の葉は
この秋の葉は
今夜の秋の葉はすべて
あなたのものだ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿