20141111

【和訳】Mika - Relax, Take It Easy

(アルバム"Life In A Cartoon Motion"より)



Took a ride to the end of the line
Where no one ever goes
Ended up on a broken train with nobody I know
終点まで旅をした
今まで誰一人として行かなかった場所に
辿り着いた先で 列車は壊れ
乗客に見知った人はいなかった

But the pain and the longings the same
Where they dying
Now I’m lost and I’m screaming for help alone
けれど痛みも切望も
尽きかけた時には どちらも同じもの
僕は迷子になってしまった
一人きりで 助けを求め叫び声をあげる

Relax take it easy
For there is nothing that we can do
Relax take it easy
Blame it on me or blame it on you
リラックス
気楽に考えよう
どっちみち 僕らにはもう どうしようもない
リラックス
気楽に考えよう
僕のせいかもしれないし
君のせいかもしれないね

It’s as if I’m scared
It’s as if I’m terrified
It’s as if I’m scared
It’s as if I’m playing with fire
It’s as if I’m terrified
Are you scared?
Are we playing with fire?
何かを恐れているような
何かに怯えているような
何かを恐れているような
まるで火遊びをしているような気持ち
怯えているような気持ち
怖いかい?
僕らは火遊びをしているだけなのかな?

Relax
There is an answer to the darkest times
It’s clear, we don’t understand it
But the last thing on my mind is to leave you
I believe that we’re in this together
Don’t scream there are so many roads left
リラックス
暗い日々に対する答えが存在する
はっきりしているじゃないか
僕らには理解できっこない
それでも君を手放すのは 最後の手段にしたい
二人が同じ気持ちだと信じているから
泣き叫ばなくたっていい
まだ道は他にもたくさん残されているから

Relax take it easy
For there is nothing that we can do
Relax take it easy
Blame it on me or blame it on you
リラックス
気楽に考えよう
どっちみち 僕らにはもう どうしようもない
リラックス
気楽に考えよう
僕のせいかもしれないし
君のせいかもしれないね
Categories:

0 comments:

コメントを投稿