20131111

【和訳】Carl Barat - So Long, My Lover

(アルバム"Carl Barat"より)



We met when hope was oh so young
I took you from that drunken bum
And held you like some father
And we both mourned for each other
二人が出会った頃
胸に抱いていた希望はまだ若く
俺はお前を酒場から連れ出して
神父みたいに 抱きしめてやった
二人で互いの悲しみを慰めあった

Oh yes we were so full of hope than that you see
You'd be a dancer, and a singer me
You danced your dance and my sweet song was sung
そうさ 俺たちは
想像を越える大きさの希望に満たされてた
お前がダンサー
俺はシンガー
踊り回るお前に
優しい歌を歌いかけた

I was wreckless, you were free
I took you round the world with me
So holy together
No devils could tear us apart
俺は向こう見ずで お前は自由で
俺はお前を連れて世界を回った
二人の絆は神聖なものだった
どんな悪魔にも仲を裂くことはできなかった

The lights were bright on Portland Street
And with the future at our feet
We held onto each other
But somewhere lost your way
ポートランドストリートの明かりは眩しく輝いていた
足元には確かな未来への道のりを感じていた
二人で 互いの身体に腕を回した
けれどどこかで迷子になってしまったんだ

So long; my lover
It's over
さよなら 俺の恋人
終わってしまったんだね

Who was that boy that you did see?
Did having him bring you closer to me?
So blindly you swung from the hook our love hung from
お前の目に映っていた男は誰だった?
そいつのために俺に近づいたのか?
二人の愛がぶら下がっていた鉤に
闇雲にぶら下がったお前

But retribution does come soon
Two lovers in a hotel room
You danced your dance and my sweet song was sung
けれどすぐに報いを受けることになる
ホテルの一室
二人の恋人
踊り回るお前に
優しい曲を歌いかける俺

So long; my lover
It's over
さよなら 俺の恋人
終わってしまったんだね

Fragile wings
In a silver castle
And love that's wrought
Too hard and fast
I guess that's how it came to be
My dancing girl skipped away from me
柔らかな羽根が
銀の城に降り積もる
愛の刺繍は
あまりに頑丈で張り詰めていた
こんな展開を迎えたのは
きっとそのせいだろう
踊り子はくるりと俺の元を離れていった

I was blind I could not see
The mirror cracked in front of me
Darling girl please understand
There's no blood on your pretty hands
俺は盲目だった
目の前で鏡が割れたのに
何も見えていなかった
ダーリン 分かってくれ
お前のきれいな手は
血で汚れてなんかいないよ

So long; my lover
It's over
さよなら 俺の恋人
終わってしまったんだね
Categories:

0 comments:

コメントを投稿