20140326

【和訳】Hunter Hayes - More Than I Should

(アルバム"Hunter Hayes"より)



Wasted time and money
Honey, treatin' you like a queen.
I might as well have just thrown matches at a tank of gasoline
Well it all went up in a ball of flames
Yeah, girl you torched me good
Yeah, I got burned and learned that I loved you more than I should
ハニー 君を女王様扱いして
時間も金も無駄にした
ガソリンのタンクにマッチを放り投げたも同然
全てが炎の塊になって吹き飛んだ
君は優しく火をつけてくれたけど
焼けどして気付いたよ
僕は適量以上に君を愛してた

Cause my heart said a long time ago
Buddy tuck your tail and run
Cause it ain't love
When you're stuck on the wrong end of the gun
Well, you put your finger on that trigger
And you shot me where I stood
I found out the hard way
I loved you more than I should
ずっと昔 心にこう言われてたんだ
「尻尾を巻いて逃げろ
これは愛なんかじゃない
間違った方向で銃を握ってる時に
引き金を引いたらどうなる?
お前を守る俺を打ち抜くことになる」
険しい道を選んでしまったみたい
僕は適量以上に君を愛してた

Well, curse the man who made the sweet perfume that cast the spell
And curse the night that made us kiss beneath the star that fell
And curse the man before me
Didn't warn me when he could
And curse me most of all for loving you more than I should
君は魔法をかけた甘い香水を恨む
降り注ぐ星空の下でキスした夜を恨む
まだ間に合う段階で忠告してくれなかった
僕の前の男たちを恨む
そして適量以上に愛を注いだ僕を恨めばいい

Cause my heart said a long time ago
Buddy tuck your tail and run
Cause it ain't love
When you're stuck on the wrong end of the gun
Well, you put your finger on that trigger
And you shot me where I stood
I found out the hard way
I loved you more than I should
ずっと昔 心にこう言われてたんだ
「尻尾を巻いて逃げろ
これは愛なんかじゃない
間違った方向で銃を握ってる時に
引き金を引いたらどうなる?
お前を守る俺を打ち抜くことになる」
険しい道を選んでしまったみたい
僕は適量以上に君を愛してた

Last night I found myself inside the strangest, sweetest dream
You were standin' arms wide open right in front of me
The closer I moved toward you, the further away you stood
I woke up and wispered, "I loved you more than I should."
昨日の夜
かつてないくらい奇妙で素敵な夢を見た
君は僕の目の前に
大きく手を広げて立っていた
けれど近付いてみるほど
君は遠く 遠くへ離れていった
目を覚ました僕はこう呟いた
「君を愛しすぎてたんだな」

More than they'll write on my gravestone
I loved you more than I should
墓石に刻む以上の愛を
適量以上の愛を持て余してた
Categories:

0 comments:

コメントを投稿