20151118

【和訳】Misterwives - Coffins

(アルバム"Our Own House"より)


I gave my hand for you to hold
I gave my love that you went and sold
Exchanged our song for another
Can't blame this sad flame that once glowed like no other
あなたに握ってほしくて 手を差し出した
あなたに差し出した愛を あなたは手放し
わたしたちの歌を別の歌に取り換えた
かつては他の何よりも輝いていた
この悲しい炎を責めることはできない

How do you soften
The thought of carrying coffins?
We were so alive
Only to see us wither and die
棺を運ぶという考えがぐらつくなんて
わたしたちの唯一の生きがいは
老いて死ぬわたしたちを見るためだったのに

You say you'd stand even if this would all fall
You're yearning, yielded when you hit the wall
I shut your ears, tried to make you hear my call
But you were long gone, no hope in a sunless dawn
この世が崩壊しても生き延びると言うあなたは
切望している
壁にぶち当たって 心が折れたの?
あなたの耳を塞いで
わたしの声を聴いてもらおうとしたのに
あなたはとっくに死んでいた
太陽のない夜明けに希望はない

How do you soften
The thought of carrying coffins?
We were so alive
Only to see us wither and die
Oh, why must soil run dry
棺を運ぶという考えがぐらつくなんて
わたしたちの唯一の生きがいは
老いて死ぬわたしたちを見るためだったのに
土壌が尽きることはないのに

And I never ever thought I'd hear these words be said
Now I lay here in an unmade bed
Empty stomach's unable to be fed
Your ego swallowed you and from there you fled
こんな言葉が口にされるとは 思ってもみなかった
乱れたベッドに横になる
空っぽの胃は食事を受け付けない
あなたのエゴがあなた自身を飲み込み
そしてそこから あなたは逃げて行った

So far away
Could not find your way back
Walked down the path
Where feet slipped through the cracks
遥か とても遠く
帰り道を見つけられず
小道を歩き続けたら
裂け目で足を滑らした

Where feet slipped through the cracks
Could not find your way back
Where feet slipped through the cracks
Could not find your way back
裂け目で足を滑らせて
帰り道が見つからなくて
裂け目で足を滑らせて
帰り道が見つからなくて

How do you soften
The thought of carrying coffins?
We were so alive
Only to see us wither and die
Oh, why must soil run dry
だからって
棺を運ぶって考えが ぐらつくなんて
わたしたちの唯一の生きがいは
老いて死ぬわたしたちを見るためだったのに
土壌が尽きることはないのに
Categories:

0 comments:

コメントを投稿