20151205

【和訳】Jess Glynne - Take Me Home

(アルバム”I Cry When I Laugh”より)



Wrapped up, so consumed by
All this hurt
If you ask me, don't
Know where to start
囚われていた
この苦痛の数々に
疲れ切っていた
どうしてと聞かれても
どこから始めたらいいか分からない

Anger, love, confusion
Rolls the gold nowhere
I know that somewhere better
Cause you always take me there
怒り 愛 混乱
どこでもないどこかで巻き起こる
より良い場所を知っている
だっていつも あなたが連れて行ってくれる

Came to you with a broken faith
Gave me more than a hand to hold
Caught before I hit the ground
Tell me I'm safe, you've got me now
折れた信念を抱えて あなたの元を頼った
あなたはわたしに
片手では掴み切れないほどのものをくれた
地面に落ちる前に捕まえてくれた
もう安全だと言ってくれた
わたしを捕まえたと

Would you take the wheel
If I lose control?
If I'm lying here
Will you take me home?
もしもわたしが自制を失ったら
舵を取ってくれる?
わたしがここに寝そべっていたら
家に連れ帰ってくれる?

Could you take care
Of a broken soul?
Will you hold me now?
傷ついた魂の面倒を見てくれる?
ほら 抱きしめてくれる?

Oh, will you take me home?
わたしを家に連れ帰ってくれる?

Hold the gun to my head
Count 1, 2, 3
If it helps me walk away then it's
What I need
頭に銃を突き付けて数を数える
1… 2… 3…
立ち去ることで助かるなら
それが何よりの望み

Every minute gets easier
The more you talk to me
You rationalize my darkest thoughts
Yeah you, set them free
毎分 気が楽になっていく
あなたがわたしに話をする度に
わたしの暗い考えは合理性を備えていく
そう あなたはわたしを自由にしてくれる

Came to you with a broken faith
Gave me more than a hand to hold
Caught before I hit the ground
Tell me I'm safe, you've got me now
折れた信念を抱えて あなたの元を頼った
あなたはわたしに
片手では掴み切れないほどのものをくれた
地面に落ちる前に捕まえてくれた
もう安全だと言ってくれた
わたしを捕まえたと

Would you take the wheel
If I lose control?
If I'm lying here
Will you take me home?
もしもわたしが自制を失ったら
舵を取ってくれる?
わたしがここに寝そべっていたら
家に連れ帰ってくれる?

Could you take care
Of a broken soul?
Will you hold me now?
傷ついた魂の面倒を見てくれる?
ほら 抱きしめてくれる?

Oh, will you take me home?
わたしを家に連れ帰ってくれる?

You say space will make it better
And time will make it heal
I won't be lost forever
And soon I wouldn't feel
Like I'm haunted, oh falling
距離を取れば良くなる
時間が癒してくれる
永遠に途方に暮れ続けるわけじゃない
そしてすぐに消えてくれる
取りつかれているような感覚
落ちていくような感覚

Would you take the wheel
If I lose control?
If I'm lying here
Will you take me home?
もしもわたしが自制を失ったら
舵を取ってくれる?
わたしがここに寝そべっていたら
家に連れ帰ってくれる?

Could you take care
Of a broken soul?
Will you hold me now?
傷ついた魂の面倒を見てくれる?
ほら 抱きしめてくれる?

Oh, will you take me home?
わたしを家に連れ帰ってくれる?
Categories:

0 comments:

コメントを投稿