20151214

【和訳】Martina Sorbara - Claudia

(アルバム"The Cure for Bad Deeds"より)

'Who likes Wednesdays, anyway'
She says, 'there's not enough ends in the week
Wouldn't you say
If I had my way'
She says, 'it would be Friday
And we'd stay and dance till after
The band packed their stuff away'
「水曜日が好きな人なんている?」
彼女は言う
「一週間の中に
もっとたくさん終わりがあればいいのに
そう思わない?
もしわたしの思い通りになるなら」
彼女は言う
「今日は金曜日
みんなでずっと踊り続けるの
バンドが荷物をまとめて帰ってもね」

Claudia, wish I danced like you
Danced like I had nothing to worry 'bout
Except Rock & Roll
クローディア
わたしもあなたみたいに踊れたら
あなたみたいに踊れたら良かった
この世に気にすることがあるとすれば
ロックンロールのことだけ

Look ain't she cool
Aren't I a right fool
I spill my guts like she cares what
I'm going through
I'm sure she don't like me
Well really how could she
I live by Derby
I come from the country
I'm a nobody
見て 彼女 クールじゃない?
わたしは正しく愚か者で
知っていることを全部 話してしまう
まるで彼女が
わたしの人生に興味があるかのように
でも間違いなく
彼女はわたしを好きじゃない
ああ まったく そんなはずない
わたしはダービーの辺りに住んでいて
わたしは田舎者
わたしは何者でもない

Claudia wish I was cool as you girl
Wish I had nothing better
To worry 'bout
Except Rock & Roll

One day I'll be just as wild
If she's no shame then why should I
Claudia, wish I was like you
いつか わたしも同じように 奔放に生きたい
彼女はちっとも恥ずかしがらない
だったらわたしも恥ずかしがらない
クローディア
あなたみたいになれたらいいのに

She got it all man
She got everything
Wish I was half as glamorous
And out of hand
So help me Claudia, huh,
Be more just like ya
'Cause I'm scared stiff
Scared half to death
Oh help me shake this pettiness
ああ あの子は全てを持っている
何もかもを備えている
わたしにあの子の半分でも
魅力があったら
気軽さがあったら
だから 助けて クローディア
もっとあなたみたいになりたい
だってわたしは 怯えた屍
死ぬほど怖いわ
助けて
この狭量さを揺らがせて

Claudia, there's no one
Quite like you girl
Don't you got something better
To worry 'bout
Except Rock & Roll
クローディア
あなたみたいな女の子は
二人といないわ
もっと気にすべきことはないの?
ロックンロール以外に
Categories:

0 comments:

コメントを投稿