20160103

【和訳】Brandon Flowers - I Can Change

(アルバム"The Desired Effect"より)



When your time runs out
And you're looking for a place to land
I'll step from the shadow
Into the palm of your hand
制限時間を迎えた君が
着陸地点を探しているなら
僕は影から踏み出して
君の掌に飛び込もう

When you're out of luck
I'll be what you're looking for
Even if it's not who I am
君の運が尽きたら
僕が君の望みになろう
たとえ僕が僕でなくなっても

When you're out of luck
I'll be what you're looking for
Even if it's not who I am
君の運が尽きたら
僕が君の望みになろう
たとえ僕が僕でなくなっても

I can change
I can change for you
I can change
I can change for you
変われる
君のためなら変われるよ
変われる
君のためなら変われるよ

I can bend
I can break
I can shift
I can shape
Blaze a trail through the driving rain
Girl, I can change for you
I can change for you
曲がることも
折れることも
ずれることも
形作ることも
猛烈な雨の中 炎で道を示すこともできる
いいかい 僕は君のためなら変われるよ
君のためなら変わってもいい

When your time runs out
And you don't know where to stand
I'll step from the shadow
I'm at your command
制限時間を迎えた君が
自分の立場を把握できないなら
僕が影から踏み出して
君の命令に従おう

And when you're looking for a change...
変化を望んでいるのなら

...I'll be what you're looking for
Even if it's not who I am
僕が君の望みになろう
僕が僕でなくなっても構わない

I can change
I can change for you
I can change
I can change for you
変われる
君のためなら変われるよ
変われる
君のためなら変われるよ

I can bend
I can break
I can shift
I can shape
Blaze a trail through the driving rain
Girl, I can change for you
曲がることも
折れることも
ずれることも
形作ることも
猛烈な雨の中 炎で道を示すこともできる
いいかい 僕は君のためなら変われるよ
君のためなら変わってもいい

I can slip
I can slide
I can run
I can hide
Blaze a trail through the driving rain
Girl, I can change for you
転んでもいい
滑ってもいい
走ってもいい
隠れてもいい
猛烈な雨の中 炎の道しるべを描こう
いいかい 僕は君のためなら変わってもいい

I'll be what you're looking for
I'll be what you're looking for
僕が君の望みになろう
僕が君の望みになろう

I can change
I can change for you
I'll be what you're looking for
I can change
I can change for you
変われるよ
君のためなら変われる
僕が君の望みになろう
変われる
君のためなら変われる

I can change
I can change
変われる
変われる

I can bend
I can break
I can shift
I can shape
Blaze a trail through the driving rain
曲がることも
折れることも
ずれることも
形作ることも
猛烈な雨の中 炎で道を示すこともできる

I can slip
I can slide
I can run
I can hide
Blaze a trail through the driving rain
Girl, I can change for you
転んでもいい
滑ってもいい
走ってもいい
隠れてもいい
猛烈な雨の中 炎の道しるべを描こう
いいかい 僕は君のためなら変わってもいい

I'll be what you're looking for
僕が君の望みになろう

0 comments:

コメントを投稿