20160119

【和訳】George Ezra - Cassy O'

(アルバム"Wanted On Voyage"より)

*Cassy O' = CASIO



Cassy's got a new plan
Gotta get herself away
Well, I'd better act quick
Yeah, I'd better change my ways
キャシーの新しい思いつき
今度は雲隠れしようというわけか
だったら さっさと動いた方がいいな
そうだ 僕は生き方を変えなくちゃいけない

Oh, maybe I'm wasting
Maybe I'm chasing time
Oh, come on, let's face it
I'm only ever lost in mine
ああ こんなのムダなのかもしれない
流れる時間を追いかけているのかもしれない
ああ まったく はっきりさせとこう
僕は自分の時間にしか夢中になった経験がないんだ

Well, I got my *tracing paper
So that I could *trace my clock
And the bastard face kept changing
And the hands, they wouldn't stop
それで トレース紙を買ってきた
僕の時計を*トレースできると思ってね
だのにクソみたいな画面は変わり続け
僕はいつ手を止めたらいいのか分からない

I was ripping out the battery
I received myself a shock
And to add insult to injury
I could still hear tick & tock
バッテリーを抜いてやろうとしたら
凄まじい衝撃が走った
泣きっ面に蜂とはこのこと
まだチクタク音が耳に残ってる

Cassy O'
Cassy O'
Please don't leave
Cassy O'
Cassy O'
Please don't leave
キャシー・O
キャシー・O
行かないでおくれよ
キャシー・O
キャシー・O
行かないでくれ

Cassy's got a new plan
Gotta get herself a break
And I try, I try, I try
For heaven's sake
キャシーの新しい思いつき
自分にお暇を出そうというわけか
だったら何としてでも
試してやろう

Well, I traveled to Australia
And I traveled there by train
This something might sound strange to you
But on the way I gained a day
それで オーストラリアに旅行に出かけた
そこまで列車で旅をしたんだ
おかしな話に聞こえるかもしれないけど
僕はその道の途中で
一日分の時間を儲けたんだ

And I wrote to tell my family
And I wrote to tell my friends
I arrived home, it was lost again
And this torture never ends
家族に手紙で知らせた
友達に手紙で知らせた
家に帰り着いたら また無くなっていた
こんな拷問が 永久に終わらない

Cassy O'
Cassy O'
Please don't leave
Cassy O'
Cassy O'
Please
キャシー・O
キャシー・O
行かないでおくれよ
キャシー・O
キャシー・O
行かないでくれ

Inspector, fix me, my Cassy O's burnt out
We're losing memories that I can't replace
She says she's tired of me running in circles
She says it's time that we took a break
警部補さん
僕を何とかしてください
僕のキャシー・Oが
動かなくなってしまったんです
かけがえのない思い出を失ってしまいそう
グルグル考えてばかりの僕にうんざりした
それが彼女の言い分
この辺で一息入れましょうってわけか

Cassy O'
Cassy O'
Please don't leave
Cassy O'
Cassy O'
Please don't leave
Cassy O'
Cassy O'
Please don't leave
キャシー・O
キャシー・O
行かないでおくれよ
キャシー・O
キャシー・O
行かないでくれ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿