20131111

【和訳】ABBA - Our Last Summer

The summer air was soft and warm
The feeling right, the Paris night
Did it's best to please us
And strolling down the Elysee
We had a drink in each cafe
And you
You talked of politics, philosophy and I
Smiled like Mona Lisa
We had our chance
It was a fine and true romance
夏の空気は優しく 暖かく
すてきな気持ちだった
あのパリの夜
最高にときめく二人
エリーゼをぶらついて
カフェを見つけるたびに コーヒーを飲んだ
そしてあなたは…
あなたは政治や哲学について語り
わたしはモナリザのように微笑んだ
二人で掴んだ奇跡は
あれはすてきな 本物のロマンスだった

I can still recall our last summer
I still see it all our last summer
Walks along the Seine, laughing in the rain
Our last summer
Memories that remain
今も蘇る
わたしたちの最後の夏
今もすべてが目に浮かぶ
セーヌ沿いを歩いて
雨に打たれ 笑いあった
ふたりの最後の夏
思い出は消えない

We made our way along the river
And we sat down in the grass
By the Eiffel tower
I was so happy we had met
It was the age of no regret
Oh yes
Those crazy years, that was the time Of the flower-power
But underneath we had a fear of flying
Of getting old, a fear of slowly dying
We took the chance
Like we were dancing our last dance
川沿いに進んで
エッフェル塔のそばの芝生に腰掛けた
出会えたことがすごく幸せだった
後悔とは無縁だった頃
あのバカみたいな日々
フラワーパワーの時代
でも心の底では誰もが
飛び立つことを恐れていた
年を取ることを恐れていた
ゆっくりと死に近づいていることが怖かった
だから二人は思い切って楽しんだの
まるで最後のダンスを踊るように

I can still recall our last summer
I still see it all our last summer
Walks along the Seine, laughing in the rain
Our last summer
Memories that remain
Paris restaurants
Our last summer
Morning croissants
Living for the day, worries far away
Our last summer
We could laugh and play
今も蘇る
わたしたちの最後の夏
今もすべてが目に浮かぶ
ツアリストの人ごみに紛れて
ノートルダムを観て回った
ふたりの最後の夏
手に手を取って歩いた道
パリのレストラン
朝食のクロワッサン
一日を精一杯に生きていた
不安は遥か遠くに押しやって
ふたりの最後の夏
笑ってはしゃいでばかりいた

And now you're working in a bank
The family man, the football fan
And your name is Harry
How dull it seems
Yet you're the hero of my dreams
今のあなたは銀行勤めで
家族思いのサッカー好き
そんなあなたの名前は、ハリー
あなたがどんなに平凡な人でも
あなたは今も わたしの夢の王子様

I can still recall our last summer
I still see it all our last summer
Walks along the Seine, laughing in the rain
Our last summer
Memories that remain
Paris restaurants
Our last summer
Morning croissants
Living for the day, worries far away
Our last summer
We could laugh and play
今も蘇る
わたしたちの最後の夏
今もすべてが目に浮かぶ
ツアリストの人ごみに紛れて
ノートルダムを観て回った
ふたりの最後の夏
手に手を取って歩いた道
パリのレストラン
朝食のクロワッサン
一日を精一杯に生きていた
不安は遥か遠くに押しやって
ふたりの最後の夏
笑ってはしゃいでばかりいた
Categories:

0 comments:

コメントを投稿