20141111

【和訳】Adele - Take It All

(アルバム"21"より)

Didn't I give it all?
Tried my best
Gave you everything I had
Everything and no less
出し切ったじゃない?
限界まで努力して
持てる全てを差し出した
何もかも残らず

Didn't I do it right
Didn't let you down
Maybe you got too use to
Oh having me around
わたし 上手くやったじゃない?
失望させなかったでしょ?
もしかしたら あなたは
わたしが傍にいることに
慣れすぎたのかもしれない

So how can you walk away
From my tears
It's gonna be an empty road
Without me right here
だったらなぜ
わたしの涙から
目を逸らすことができたの?
わたしがここにいない人生は
空しい道のりになるでしょうね

But go on and take it
Take it all with you
Don't look back
At this crumbling fool
Just take it all
With my love
Take it all
With my love
でもね いいわよ
持っていけばいい
何もかも 持っていけばいいわ
泣き出しそうな愚か者の顔など
振り返らずに
ただ 持っていけばいい
わたしの愛と一緒に
全て 持っていってちょうだい
わたしの愛と一緒に

Maybe I should leave
To help you see
Nothing is better than this
And this is everything we need
姿を消せば
気付いてくれる?
これほどの愛はないと
わたしたちには
この愛さえあれば十分だと

So is it over
Is this really it
You're giving up so easily
I thought you loved me more than this
ねえ これでおしまいなの?
本当にそうなの?
簡単に諦めるのね
もっと愛されてると思ってた

But go on and take it
Take it all with you
Don't look back
At this crumbling fool
Just take it all
With my love
Take it all
With my love
でもね いいわよ
持っていけばいい
何もかも 持っていけばいいわ
泣き出しそうな愚か者の顔など
振り返らずに
ただ 持っていけばいい
わたしの愛と一緒に
全て 持っていってちょうだい
わたしの愛と一緒に

I would change if I must
Slow it down and bring it home
I will adjust
Oh if only, if only you knew
Everything I do
Is for you
変わらなければならないなら
わたし 変わるわ
速度を落として 落ち着くわ
上手に慣れるわ
ああ
わたしのすることは全て
あなたのためなんだと
気付いてくれさえすればいいのに

But go on and take it
Take it all with you
Don't look back
At this crumbling fool
Just take it all
With my love
Take it all
With my love
でもね いいわよ
持っていけばいい
何もかも 持っていけばいいわ
泣き出しそうな愚か者の顔など
振り返らずに
ただ 持っていけばいい
わたしの愛と一緒に
全て 持っていってちょうだい
わたしの愛と一緒に
Categories:

0 comments:

コメントを投稿