20131111

【和訳】All Time Low - Outlines feat. Jason Vena of Acceptance

(アルバム"Don't Panic"より)



I’m half remembered
Halfway across the world
Twice removed from my second home
The shadow of a ghost in an old haunt
With a lease on life
Cos I can’t afford to own
人の記憶に残る僕の姿は半身だけ
世界の向こう側から見える片面だけ
これまでに二度、別荘を離れた
馴染みの場所に現れる亡霊の影
賃貸の人生を送るのは
所有し続けることができないから

When being young starts getting old
A new place saves face or so I’m told
I’ll be the new kid on an old block
A chalk outline on a playground blacktop
若々しさに老いが目立ち始めたら
新しい場所に行けば、メンツを保てる
少なくとも僕はそう教わった
古い街角の新入りになる
遊び場の黒板に引かれた
チョークの輪郭線になる

I’m just a moment
So don’t let me pass you by
We couldn’t be a story in the morning
But we’ll be a legend tonight
僕の存在は一瞬
だからやり過ごしてしまわないで
朝に似合う爽やかな報せにはなれなくても
僕らは今夜、偉大な伝説になる

I’m just a moment
So don’t let me pass you by
They can speak our names in a dead language
Cos you and I we’re alive
But just for a moment
僕の存在は一瞬
だからやり過ごしてしまわないで
僕らの名前が死語と呼ばれようと構わない
だって君と僕はたしかに生きている
けれど残された時間は一瞬だけ

I’m twice the man that I thought I was yesterday
Half the time I’m a world away
A flicker of a soul casting silhouettes
On the face of a town that could not get me to stay
今日の僕は昨日の二倍も男らしい
人生の半分を別世界で過ごしている
僕を留まらせてはくれない街の表面に
精神のきらめきが僕のシルエットを映す

And when the spark’s gone
Former lovers are just looking for a bus
To throw me under
I’ll be the new kid on an old block
A chalk outline on a playground blacktop
僕が輝きを失ったら
かつての恋人たちはバスを探して
僕をひき殺そうと企むだろう
だから古い街角の新顔になるよ
遊び場の黒板に引かれた
チョークの輪郭線になる

I’m just a moment
So don’t let me pass you by
We couldn’t be a story in the morning
But we’ll be a legend tonight
僕の存在は一瞬
だからやり過ごしてしまわないで
朝に似合う爽やかな報せにはなれなくても
僕らは今夜、偉大な伝説になる

I’m just a moment
So don’t let me pass you by
They can speak our names in a dead language
Cos you and I we’re alive
But just for a moment
僕の存在は一瞬
だからやり過ごしてしまわないで
僕らの名前が死語と呼ばれようと構わない
だって君と僕はたしかに生きている
けれど残された時間は一瞬だけ

Categories:

0 comments:

コメントを投稿