20131111

【和訳】glee - Boys/Boyfriend

ブリトニーのboysでgirls(she, her)はすべてboys(he, his)に変わっています。

For whatever reason
I feel like I’ve been wanting you all my life
You don’t understand
I’m so glad we’re at the same place
At the same time
理由なんかどうでもいい
だってこれまでの人生をずっと
君を待って過ごしてきたような気がする
君には分からないだろうけど
本当に良かったよ
ふたりが同じ時に、同じ場所にいることができるなんて

It’s over now
I spotted you dancing
You made all the boys stare
Those lips and your brown eyes
And the sexy hair
お遊びはおしまい
踊ってる君に釘付けになった
君は男たちの視線を一身に浴びる
その唇、茶色の瞳
セクシーな髪

I shouda shake my thang
Make the world want you
Tell your girls you’ll be back
I wanna see you what you can do
俺は必死に魅力をばら撒いて
君を外の世界にそそのかす
友達にはすぐ戻るって言えばいい
君の本当の力を見せてほしい

What would it take for you to just leave with me?
Not trying to sound conceited but
You and me were meant to be
You’re a sexy girl I’m a nice guy
Let’s turn this dance floor into our own little nasty world
どうすれば俺と一緒に来てくれる?
うぬぼれてるとは思われたくないけど
俺たちは運命のふたりだと思うよ
君はセクシーだし、僕は良い奴
このダンスフロアをふたりだけの
欲望に満ちた小さな惑星に変えよう

(If I was your boyfriend)
Sometimes a girl just needs one
(Keep you on my arm girl)
To love her and to hold
(I can be a gentleman)
And when a girl is with one
(If I was your boyfriend)
Then she’s in control
(If I was your boyfriend)
(もし僕が君のボーイフレンドなら)
女の子にはたった一人の相手が必要なときがある
(いつも腕に君を抱きしめていたい)
心から愛して、抱きしめてくれるような人
(紳士にふるまうよ)
そして女の子がそんな人とめぐり合えたら
(もし僕が君のボーイフレンドなら)
彼女はもう誰にも振り回されたりしない
(もし僕が君のボーイフレンドなら)

To tell me what you like yeah
Tell me what you don’t
I could be your Buzz Lightyear fly across the globe
I don’t never wanna fight yeah
You already know
Imam a make you shine bright like
You’re laying in the snow
好きなやり方を教えて
嫌いなやり方を教えて
君のバズ・ライトイヤーになって
地球を一周飛んで回りたい
言い争いなんかごめんだよ
とっくに気付いてるくせに
君を誰よりも輝かせてあげるよ
まるで雪の上に寝そべるみたいに

Girlfriend, girlfriend
You could be my girlfriend
You could be my girlfriend until the world ends
Make you dance do a spin
And a twirl and voice going crazy
On this hook like a whirl wind
ガールフレンド・ガールフレンド
君を僕の恋人にしたい
僕の恋人になって、世界が終わってしまうまで
君を踊らせたい、くるりとスピンしてみせて
腰をくねらせて、心のままに叫んで
つむじ風みたいなフックに乗せて

(If I was your boyfriend)
Sometimes a girl just needs one
(Keep you on my arm girl)
To love her and to hold
(I can be a gentleman)
And when a girl is with one
(If I was your boyfriend)
Then she’s in control
(If I was your boyfriend)
(もし僕が君のボーイフレンドなら)
女の子にはたった一人の相手が必要なときがある
(いつも腕に君を抱きしめていたい)
心から愛して、抱きしめてくれるような人
(紳士にふるまうよ)
そして女の子がそんな人とめぐり合えたら
(もし僕が君のボーイフレンドなら)
彼女はもう誰にも振り回されたりしない
(もし僕が君のボーイフレンドなら)

So give me a chance cos you’re all I need girl
Spend a week with your boy I’ll be calling you my girlfriend
If I was your boyfriend ? if I was your man
I’d never leave you girl
I just want to love you and treat you right
だからチャンスをちょうだい、だって僕がほしいのは君だけ
今の彼と一週間付き合ってみればいい
でも来週には君を僕の恋人と呼びたい
もし僕が君のボーイフレンドなら、君の男なら
ただ君を愛したい、君に優しくしてあげたい

(If I was your boyfriend)
Sometimes a girl just needs one
(Keep you on my arm girl)
To love her and to hold
(I can be a gentleman)
And when a girl is with one
(If I was your boyfriend)
Then she’s in control
(If I was your boyfriend)
(もし僕が君のボーイフレンドなら)
女の子にはたった一人の相手が必要なときがある
(いつも腕に君を抱きしめていたい)
心から愛して、抱きしめてくれるような人
(紳士にふるまうよ)
そして女の子がそんな人とめぐり合えたら
(もし僕が君のボーイフレンドなら)
彼女はもう誰にも振り回されたりしない
(もし僕が君のボーイフレンドなら)

Can’t live with them!
Can’t live without them!
他の男じゃ物足りないよ
そんな女の子たちがいなきゃ物足りないよ

0 comments:

コメントを投稿