20141111

【和訳】Brandon Flowers - On The Floor

(アルバム"Flamingo"より)



When the lights go down in the city
Getting real low
Sitting in my room, I’m unnoticed
街から明かりが消える頃
心は深く沈み
部屋に籠る僕の存在は
誰にも気付かれない

When a still comes in through my window
Letting me go
I feel a calm come over me on the floor
窓から静寂が入ってくる頃
心は解放され
床の上に寝そべる僕に
安堵が訪れる

On the floor
Where the rats all come away clean
They’re on the floor
Where the children all stomped and screamed
Straight out the door
Well I find myself on my knees
Begging please
ねずみたちが這い回った床の上で
子どもたちが騒ぎ遊んだ床の上で
まっすぐに玄関を飛び出し
気付けば僕は跪いて
天恵を願っている

When the lights go down in the city
Something is roaring
I find myself waiting to believe
街から明かりが消える頃
何かが唸りをあげている
納得の瞬間を待つ自分に気付く

On the floor
Where the mice call shots
In the corner that’s where I’ll be
When the crickets come home and sing their symphony
Well I find myself on my knees
Begging please
ねずみたちが取り仕切る床の上で
僕の持ち場は部屋の隅
帰宅したコオロギが協奏曲を奏でる頃
気付けば僕は跪いて
天恵を願っている

On the floor
Facing the things I’ve done
Here on the floor
Where the years have gathered and run
That’s where I’ll be
And I find myself on my knees
Begging please
床の上で
自分の過去の行為に向き合う
何年もの歳月を過ごした この床の上
ここが僕の居場所
気付けば僕は跪いて
天恵を願っている
Categories:

0 comments:

コメントを投稿