20131111

【和訳】The Killers - Goodnight, Travel Well

(アルバム"Day & Age"より)

Day & Ageを締め括るこの曲。エネルギッシュな曲が続いて最後に穏やかな曲が来るっていうのがたまらない。穏やかでありながら、どこか嵐の前の静けさに似た胸騒ぎも感じる。

The unknown distance to the great beyond
Stares back at my grieving frame
To cast my shadow by the holy sun
My spirit moans with a sacred pain
大いなる飛躍へと続く
先の見えない遠い距離が
悲しみに嘆く心を見つめ返す
清き太陽に照らされ
背後に落ちる影
信仰心との戦いに呻く魂

It’s quiet now
The universe is standing still
静寂に包まれる世界
宇宙が静止している

And there’s nothing I can say
There’s nothing we can do now
僕には何も言えない
僕らにはどうすることもできない

And all that stands between the soul’s release
This temporary flesh and bone
I know that it’s over now
I feel my fading mind begin to roam
心の解放を阻むものとは?
いつか朽ちてゆく肉体と骨だけ
もう僕らには関係のないもの
しぼんだ心が彷徨い始める

Every time you fought and every time you tried
Every foolish dream and every compromise
Every word you spoke and everything you said
Everything you left me rambles in my head
いつだって君は戦っていた
いつだって君は必死だった
ばかげた夢の数々
繰り返した妥協
君が口にした言葉
君が語った物語
君が残していったものが
次々に頭に浮かんでくる

And there’s nothing I can say
There’s nothing we can do now
Up above the world so high
僕には何も言えない
僕らにはどうすることもできない
この世のはるか高くでは

Everything you loved and every time you tried
Everybody’s watching everybody cried
Stay don’t leave me, the stars can wait for your sign
Don’t signal now
君は愛したものに
いつだって全力を注いでいた
涙する互いを
人々は見つめあう
ここにいて
僕を置いていかないで
星たちは君の合図を待っているのかもしれない
でも今はまだ その信号を送らないで

And there’s nothing I can say
There’s nothing we can do now
僕には何も言えない
僕らにはどうすることもできない
もう僕らにはどうしようもない

Goodnight
Travel well
おやすみ
良い旅を
Categories:

0 comments:

コメントを投稿