20131111

【和訳】Henry Wolfe - Someone Else

Someone Else
Linda Vista
Henry Wolfe



*I called a psychic on the phone today
本物の超能力者ではなく、自称超能力者が話し相手をしてくれる悩み相談のホットダイアルのこと。

PVがめちゃくちゃ切なくてすごく好き。


*I called a psychic on the phone today
It’s something I rarely do
But for reasons I can’t explain
今日、超能力者に電話をかけてみた
そんなこと普段の僕ならやらないけど
だけどなぜだかそんな気分だったんだ

I don’t know who I’ve been
I’m a stranger in my skin
今までの僕は一体どんな人間だったっけ
これは僕の身体なのに
まるで僕のものとは思えない

I used to be somebody
I used to be somebody
Now I am someone else
僕は誰かだった
僕は誰かだった
そして今の僕はまた別の誰か

I took a look at my reflection
I didn’t recognize myself
Person in the mirror as empty as a bell
鏡に映った自分を眺めても
それが自分だとはとても思えない
鏡の向こうの男は鈴のように空っぽで

And I can hear it ringing out for miles around
Friends say I need help
But I know I’m not crazy
まるでその鈴の音が遥か彼方から響いてくるような感覚なんだ
友達は病院に行けと言うけど
僕は気が狂っているわけじゃない

I am only someone else
I feel someone else
I am someone else
ただ僕は、誰か別人になってしまったんだ
僕ではない誰かに
僕は僕ではなくなってしまったんだ

Categories:

0 comments:

コメントを投稿