20131111

Home Is Where Your Heart Is

I’m a lover I’m not a fighter
Hold me close and I’ll take you higher
Than you’ve ever been
Raise your hands and lay down all your weapons
We could turn this around in seconds flat
If you believe
僕は恋人であって、戦士じゃないから
そばへ引き寄せてくれたら連れて行ってあげるよ
これまでにないほどの高みへ
両手をあげて武器を下ろして
こんな状況、一秒きっかりで覆せるよ
君が信じてくれたら

Home is where your heart is
It’s where we started
Where we belong singing
It’s where we started
Where we belong
故郷は心の在り処にある
僕らが歩き始めた場所に
僕らの居場所に、歌いながら
僕らが歩き始めた場所に
僕らの居場所に

Light a fire and write a sonnet
Pin your hopes and your dreams upon it
Now come and sing with us
Calling out to your children’s children
Let there be love and let them scream it loud
Before we bite the dust
火を起こして、ソネットを書こう
希望を飾って、そこに夢を重ねて
僕らと一緒に歌って
子どもたちの子どもたちへ歌いかけよう
愛を送ろう、愛を叫ばせてあげよう
屈辱に負けてしまう前に

In these troubled days of anger
We’re afraid of every stranger
But today we’re changing history
It’s ok to sing it with me
怒りばかりの厳しい状況で
すれ違う見知らぬ人々に怯えてしまう
けれど今日、僕らは歴史を変えようとしてる
僕と一緒に歌えばいいよ

Now’s your chance think of your lovers
We are all sisters and brothers
今がチャンスだ、愛しい人たちの顔を思い浮かべて
僕らはみんな姉妹、兄弟同士

Home is where your heart is
It’s where we started
Where we belong singing
It’s where we started
Where we belong
故郷は心の在り処にある
僕らが歩き始めた場所に
僕らの居場所に、歌いながら
僕らが歩き始めた場所に
僕らの居場所に

Categories:

0 comments:

コメントを投稿