20131111

【和訳】Johnny Cash - Hurt



NINE INCH NAILSのカバー。

I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that’s real
今日 自傷行為をした
まだ自分に感覚があるかどうか確かめたくて
痛みに神経を集中する
その痛みだけが唯一 現実に確かなもの

The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything
針先が肌を突きぬけ穴を開ける
懐かしい痛みがすべてを
消し去ってくれるはずだった
けれど俺はすべてを覚えている

What have I become
My sweetest friends
Everyone I know
Goes away in the end
俺はこんな人間になってしまったんだよ
親しかった馴染みの友人たちも
知り合いも 一人残らず
最後にはみんな離れて行ってしまう

And you could have it all
My empire out of dirt
I will let you down
I will make you hurt
お前のものになっていたかもしれない
泥で出来た俺の帝国
俺はお前を悲しませるだろう
俺はお前を傷つけるだろう

I wear this crown of thorns
Upon my liars chair
Full of broken thoughts
I cannot repair
イバラの王冠をかぶり
嘘つきの王座に座る
綻びだらけの思考に満たされ
俺はもう元には戻れない

Beneath the stains of time
The feelings disappear
You are someone else
I am still right here
長い歳月を経て重なった染みに埋もれて
感情は消えうせた
お前は過去に出会った誰かと同じ、また別の誰か
俺は今もここから動けない

If could start again
A million miles away
I would keep myself
I would find a way
もう一度やり直すことができるなら
遥か彼方 どこか遠い場所で
自分自身を手放しはしないだろう
正しく生きる道を見つけるだろう

0 comments:

コメントを投稿